Teleopkald via PC
Fra : Torben H.

Dato : 10-05-05 21:45

Hej

Jeg bruger et program der via PC'en (og et headset m. mikrofon) kan kalde op
på det almindelige telefonet (ISDN linie).

Jeg kan høre ringetonerne (ringer 2 gange) og hvis modtager er hurtig nok,
når jeg lige at opfatte at røret bliver taget, herefter afbrydes
forbindelsen igen.

Programmet i sig selv har ikke nogen indstillingsmuligheder og jeg synes
ikke jeg har kunnet finde noget relevant i XP.

Er der en behjertet sjæl der kan give mig nogle input?

Torben H.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 11-05-05 00:21

On Tue, 10 May 2005 22:45:01 +0200, "Torben H." <Torben@determig.dk>
wrote:

> [...]
>ikke jeg har kunnet finde noget relevant i XP.
>
>Er der en behjertet sjæl der kan give mig nogle input?

ja - men du skal over i dk.teknik.telefoni.ip (og så skal du nok være
lidt mere konkret mht softwaren)

Fra : TBC

Dato : 11-05-05 15:28

"Torben H." <Torben@determig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke jeg har kunnet finde noget relevant i XP.
>
> Er der en behjertet sjæl der kan give mig nogle input?

Ikke hvis du ikke fortæller hvilket program det er du benytter, og hvilken
SIP udbyder du benytter, om du er bag NAT/en router osv.

Men ellers kan jeg som input sige at der der er et væld af forskellige
Software telefoner der kan bruges med IP-telefoni.

Se f.eks https://musimi.dk/index.php/wiki/p/Vejledninger/ for
opsætningsvejledninger til f.eks Firefly, SJphone, X-lite og Windows
Messenger 5.0

Du har sikkert også hørt om Skype, som har sin egen betalingsløsning mhp at
ringe *fra* en PC til en alm telefon.

Men alt dette er mere relevant i den nuoprettede dk.teknik.telefoni.ip
hvorfor jeg FUT'er dertil

TBC

Fra : Henrik

Dato : 11-05-05 17:27

"TBC" skrev i en meddelelse
> [...]
> Software telefoner der kan bruges med IP-telefoni.
>
> Men alt dette er mere relevant i den nuoprettede dk.teknik.telefoni.ip

Nu er det ikke IP telefoni der spørges til - besparelsen næppe er særlig
stor når det skal køres over en ISDN linie - men derimod et program, en
række telefon numre, en PC med headset, mikrofon og et modem og et
telefonstik i væggen.
Derfor FUT'er jeg tilbage til de oprindelige.

PS hvad er SIP og NAT/en ??

Henrik

Fra : TBC

Dato : 11-05-05 18:00

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> [...]
> telefonstik i væggen.
> Derfor FUT'er jeg tilbage til de oprindelige.

Ok, beklager. Ved en nærmere og grundigere gennemlæsning af det oprindelige
indlæg kan jeg se at det er korrekt, og jeg har misforstået.

- Beklager, der er udelukkende min fejl at jeg ikke læste nært nok!

> PS hvad er SIP og NAT/en ??

SIP: Session Initiation Protocol - En protokol der benyttes i forbindelse
med den nye generation IP-telefoner, og/eller generelt til setup af voice og
multimedia opkald over IP netværk. En nyere alternativ til H.323

"NAT/en router" (hvad jeg skrev), ikke NAT'en.
NAT: Network Address Translation. "Oversættelse" af et sæt af IP adresser
til et andet. Bruges af routere til at fordele en offentligt IP adresse, til
de private ip adresser på det lokale netværk.

TBC