Allerød hjemmepc og medarbejderbredbånds o~
Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 20:53

Det er lige belvet besluttet at allerød vil tilbyde de ansatte en hjemmepc
for 400kr pr. måned før skat (trukket over løn) i 36 måneder, hvorefter
udstyret kan købes for gældende markedspris - Er det ike lidt skørt... efter
3 år er det vel nærmest værdiløst... Hvad er tanken med dette ???

Hvad mon det er for en slags udstyr. En bærbar med centrino chipset eller en
monster PC, skalerbar og opgraderbar med PCI express super grafikkort og 3,6
ghz CPU og 2 GB DDR2 RAM ???

En bredbåndsordning er også på trapperne...

Afventer et brev en af dagene

Nogen der kender noget til den slags ordninger og hvad det handler om i
praksis... Og kan det betale sig ???

har 4 stk. PC´er derhjemme, hvoraf den kraftigste er en Barton 3000+ med
512mb DDR RAM og Geforce 4 ti4400, så datakraften er jo ikke alverden
længere...

Anyone ???

---
MBJ

Fra : Søren Blom

Dato : 10-05-05 21:49

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev
> [...]
> udstyret kan købes for gældende markedspris - Er det ike lidt skørt...
> efter 3 år er det vel nærmest værdiløst... Hvad er tanken med dette ???

Det er de vilkår der er for hjemme PC ordningen og hvad Allerød kommune så
lige har valgt at de køber kan kun Allerød kommune svare på, men reglerne er
ens for alle virksomheder der bruger ordningen. Du kan så glæde dig over at
du får en sprit ny computer, som skattefar betaler det halve af og det du
skal give for den om fire år, er symbolsk.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-05-05 22:11

Det er så 14400 kr før skat den koster dig, eller 8640 efter skat hvis
du betaler 40%...

så medmindre det er en lækker laptop eller en RIGTIG stor PC så er det
en halvdårlig forretning for dig, medmindre du hellere vil betale af,
end at lægge pengene her og nu.

ang. internetforbindelsen tror jeg der er mere at spare her, det er jo
en vedvarende udgift, så der er det sikkert rart nok at skattefar
betaler en del af det

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 11-05-05 13:04

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev:

> Nogen der kender noget til den slags ordninger og hvad det handler
> om i praksis... Og kan det betale sig ???

Det handler om at PC-producenterne sælger nogle billige produkter MEGET
dyrt.
Almindeligvis er det bedste råd at sige nej tak til hjemmepc betalt
over skatten - det kan som oftest ikke svare sig.

Medarbejderbredbånd er oftere noget der kan betale sig, men det
afhænger af dit telefonforbrug iøvrigt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 21:32

Hvad har det at gøre med telefon forbruget ???

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 12-05-05 10:16

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev:

> Hvad har det at gøre med telefon forbruget ???

Du skal have teleudgifter på mere end 3000,- årligt før
medarbejderbredbånd bliver skattefrit.

Se bla.:
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/Medarbejderbredbaand/brochure_medarbejder.pdf

Man skal altså regne lidt på det før man siger ja!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 12:53

Det vigtigeste er ikke om det er skattefrit, men derimod om prisen på den
hastighed jeg får på Internet er konkurencedygtig med det jeg betaler idag
(360kr pr. måned hos Cybercity for 1024/256)

Efter sigende skulle jeg kunne få en HP Pavellion 780 + bredbånd for 380kr
pr måned (Skattefar betaler resten)

Nogen der ved noget om en HP 780 ???

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 12-05-05 14:55

> [...]

> på den hastighed jeg får på Internet er konkurencedygtig med det
> jeg betaler idag (360kr pr. måned hos Cybercity for 1024/256)

Ja aka "Man skal altså regne lidt på det før man siger ja!"

> Efter sigende skulle jeg kunne få en HP Pavellion 780 + bredbånd
> for 380kr pr måned (Skattefar betaler resten)
>
> Nogen der ved noget om en HP 780 ???

Google

Eksempelvis:
http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprdinfo.aspx%3fplid%3d42630&plid=42630

Så umiddelbart virker prisen ikke helt hen i vejret forudsat at
"tilbagekøbsprisen" er lav.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-05 09:12

a.. prosessor P4 560 3,6 GHz
a.. intern harddisk 400GB -standard - Seriel ATA 150 - 7200 rpm
a.. Produktformfaktor - Tower
a.. minnetype 2048 MB DDR SDRAM/ 4 DIMM-sokler
a.. lyd Creative Sound Blaster Audigy 2ZS
a.. DVD±RW (dobeltnivås) - IDE
a.. DVD-ROM - IDE 16x
a.. 56 kbps modem og Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEE 802.11g
a.. Grafikk ATI RADEON X600 PRO - 256MB
a.. 9 i 1 kortleser
a.. Trådløst tastatur og mus
a.. operativsystem installert Microsoft® Windows® XP Home Edition

13.490kr