Meninger om mini barebonePC
Fra : mlm [1725]

Dato : 10-05-05 19:32

Hej,
Jeg har kigget efter en "lille" pc et stykke tid nu og er landet ved
nedenstående, der har et godt forhold mellem pris, størrelse og ydelse.

ASUS Pundit-R
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=100886

Men inden jeg køber den, vil jeg lige høre jeres meninger eller
erfaringer om den. Den skal bruges til kontorarbejde og surfing, men
også til multimedia (mp3, film, grafikbearbejdning osv). Bortset fra den
manglende AGP port synes jeg den er interessant. Jeg havde forestillet
mig følgende konfiguration:

Pundit-R kabinet + motherboard
Intel Celeron-D +2,6 GHz (har læst at den helst skulle have stepping e0
eller d0, men hvor finder man ud af om den har det?)
minimum 80 GB S-ata HD (Det er vil "dumt" ikke at bruge en S-ata)
2x512 MB Elixir pc3200 400 RAM
DVD brænder

Det skulle være den mest lydløse konfiguration (med Celeron D, fremfor
Celeron 4). Passer det at en alm P4 vil "larme"? Og kan det betale sig
at bruge "ekstra" penge på en hurtigere processor end 2,66?

Sidste spørgsmål: er denne maskine "forældet" om få år (til brug af
kontorprogrammer osv) (og ja det er alt edb jo, men alligevel )

Er der nogle af jer der har denne computer, der ved om den kører PC3200
eller PC2700 (kan godt tage 3200, men udnytter den dem også)

Tak for jeres tid
Mvh Matias