dram frequency
Fra : hr

Dato : 10-05-05 16:00

når jeg sætter 2 gange 512 ddr3200 400 i min com
og går ind i bios, så står der dram frequency 400mhz

men sætter jeg 3 gange 512 ddr3200 400 så skriver den dram frequency 266mhz
hvorfor sætter den det ned til 266 og er det noger det gør noget
der er 3 ens blokke så der skulle ikke være nogle problemer der
på forhånd tak

Fra : Hans

Dato : 10-05-05 17:00

hr wrote:
> [...]
> noget
> der er 3 ens blokke så der skulle ikke være nogle problemer der

Er det en Athlon 64 maskine?

Hans

Fra : hr

Dato : 10-05-05 17:14

> Er det en Athlon 64 maskine?
>
> Hans
> ------------------------
det er en p4 2,4
asus bundkort

Fra : Hans

Dato : 10-05-05 17:25

hr wrote:

> det er en p4 2,4
> asus bundkort

Er du helt sikker på at det 3. modul er pc3200?

Hans

Fra : hr

Dato : 10-05-05 17:46

> Er du helt sikker på at det 3. modul er pc3200?
>
> Hans
>
>---------------------------
jeg er helt sikker ja..men jeg skulle jo lige kikke det er pc3200
den kører som den skal men hvad har det af betydning at der står 266 i
stedet for 400

Fra : Hans

Dato : 10-05-05 18:21

hr wrote:

> jeg er helt sikker ja..men jeg skulle jo lige kikke det er pc3200
> den kører som den skal men hvad har det af betydning at der står 266 i
> stedet for 400

Det betyder en del for hastigheden på maskinens hukommelse, da den kun kører
2/3-del hastighed ved 266MHz.

Hvad hedder bundkortet helt nøjagtigt.

hans

Fra : hr

Dato : 10-05-05 18:31

asus p4u800-x

Fra : Hans

Dato : 10-05-05 18:49

hr wrote:
> asus p4u800-x

Se i din manual på side 1-10, hvor du finder forklaringen.

Hans

Fra : hr

Dato : 10-05-05 19:27

Se i din manual på side 1-10, hvor du finder forklaringen.
har kikket og så vil jeg gerne sige tak for hjælpen og

Fra : Hans

Dato : 10-05-05 19:32

hr wrote:
> Se i din manual på side 1-10, hvor du finder forklaringen.
> har kikket og så vil jeg gerne sige tak for hjælpen og

Ja, det er godt nok nedtur.

Hans

Fra : hr

Dato : 10-05-05 19:46

> Ja, det er godt nok nedtur.
-------------------------------
så må jeg jo nøjes med en gb ram det går jo nok.
hvis man springer fra 1gb til 1.5 gb hvor meget forskel er der så ?
er der den store forskel eller gør det ikke så meget.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-05-05 20:56

hr wrote:

> -------------------------------
> så må jeg jo nøjes med en gb ram det går jo nok.
> hvis man springer fra 1gb til 1.5 gb hvor meget forskel er der så ?
> er der den store forskel eller gør det ikke så meget.

Der er 50% forskel hvis du går fra 1 GB til 1,5 GB
Der er 33% forskel hvis du går fra 1,5 GB til 1 GB

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 10-05-05 21:20

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev:

>Der er 50% forskel hvis du går fra 1 GB til 1,5 GB
>Der er 33% forskel hvis du går fra 1,5 GB til 1 GB

På hvad?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-05-05 21:31

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 10-05-05 21:35

Jeg kan også regne procentregning.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 10-05-05 21:37

"hr" <tykkedyrFJERN@sol.dk> skrev:

>-------------------------------
>så må jeg jo nøjes med en gb ram det går jo nok.
>hvis man springer fra 1gb til 1.5 gb hvor meget forskel er der så ?
>er der den store forskel eller gør det ikke så meget.

Det kommer an på hvilke progammer du kører. Der er bl.a.nogle meget
tunge programmer til 3D-grafik der æder løs, men til normal brug er der
ikke mærkbar forskel.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-05-05 18:10

hr wrote:
> [...]
> hvorfor sætter den det ned til 266 og er det noger det gør noget
> der er 3 ens blokke så der skulle ikke være nogle problemer der

Måske er det blot fordi den ikke kan detecte dine RAM rigtigt når du har
3 moduler (3 er ikke et binært tal)

Men prøv at se om du ikke kan ændre det et sted i BIOS, så dine RAM
kører 200 MHz igen (DDR400)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-05-05 21:18

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> 3 er ikke et binært tal

Øh..... nå. Kan du så ikke lige forklare hvad binært betyder?

mvh Frank

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-05-05 23:25

meget simpelt forklaret:

ligesom vi mennesker normalt arbejder med tal som 10, 20, 30, 100, 1000
osv. arbejder en computer med tallene 1, 2, 4, 8, 16, 32 osv. (altså
fordobling hver gang)

det er derfor at f.eks. et RAM modul altid er dobbelt så stort som sin
lillebror...

men jeg skal ikke kunne sige om det lige præcis er dette der er
problemet, kan bare forestille mig at dit motherboard gerne vil have 1,2
eller 4 moduler siddende

Fra : Hans

Dato : 11-05-05 00:17

Esben von Buchwald wrote:

> men jeg skal ikke kunne sige om det lige præcis er dette der er
> problemet, kan bare forestille mig at dit motherboard gerne vil have
> 1,2 eller 4 moduler siddende

Problemet er, at hastigheden går ned på 266MHz hvis der monteres mere end 2
moduler, hvilket er en begrænsning i chipsættet på dette bundkort. Der er
intet at gøre ved det.

Hans

Fra : hr

Dato : 11-05-05 00:27

> [...]
> 2
> moduler, hvilket er en begrænsning i chipsættet på dette bundkort. Der er
lige netop, kikkede manualen og der står det i.
jeg troede bare at det var en fejl men det var det altså ikke

jeg takker for hjælpen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-05-05 15:23

> [...]

>ligesom vi mennesker normalt arbejder med tal som 10, 20, 30, 100, 1000
>osv. arbejder en computer med tallene 1, 2, 4, 8, 16, 32 osv. (altså

Hvad er 0011?

Der findes kun 10 forskellige slags mennesker i verden: dem der kan
finde ud af det binære talsystem og dem der ikke kan.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-05-05 21:43

3

> Der findes kun 10 forskellige slags mennesker i verden: dem der kan
> finde ud af det binære talsystem og dem der ikke kan.

Sjovt du siger det, den Tshirt jeg har på lige nu, har samme tekst
stående, bare på engelsk

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-05-05 21:51

>3

>Sjovt du siger det, den Tshirt jeg har på lige nu, har samme tekst
>stående, bare på engelsk

Nørd! : -)

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard