1 TB harddisk
Fra : enrico

Dato : 10-05-05 13:03

Jeg har brug for at aflevere ca 700 GB billeder til en kunde, der
ingen server har.

Billederne skal ligge samlet... altså ikke på DVDer. Er løsningen ikke
at kunden køber en ekstern HD? Eller kan man bruge bånd???

Jeg har set priser på en 1 TB Lacie disk til godt 6000,- kr hos
Midtdata.

En model er USBII compatibel - en anden kun Firewire.

Er USB langsommere end Firewire?

Skal man ikke have et specielt kort installeret for at køre Firewire i
modsætning til USB?

På forhånd tak!

-enrico

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-05-05 15:33

enrico <enricoool@hotmail.com> wrote:

>Jeg har brug for at aflevere ca 700 GB billeder til en kunde, der
>ingen server har.

700 GByte billeder, det var sgu' ikke så lidt...

> [...]
>at kunden køber en ekstern HD? Eller kan man bruge bånd???
>
>Jeg har set priser på en 1 TB Lacie disk til godt 6000,- kr hos

Udmærket løsning..

I så fald ville jeg nok vælge 'Triple interface modellen' med USB2 +
firewire + firewire800...

>Er USB langsommere end Firewire?

I praksis er firewire hurtigere end USB2 - Ikke mindst firewire 800 som
præcis dobbelt så hurtigt som standard firewire.

>Skal man ikke have et specielt kort installeret for at køre Firewire i
>modsætning til USB?

Det fleste moderne maskiner har indbygget firewire....

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-05-05 16:15

Michael Rasmussen <mic@No_Spamdou.dk> writes:

> Det fleste moderne maskiner har indbygget firewire....

Ellers koster et FireWire add-on kort ca 150Kr, og et FireWire800 kort
550-600Kr.

Kai

Fra : enrico

Dato : 11-05-05 10:15