RAM køb
Fra : BuFFerz

Dato : 10-05-05 12:11

Hej

Jeg har en computer af typen:
Medion 8383XL
På kassen står der at den indeholder:
"512 MB ram, DDR 400MHz, 64 Bit dual channel memory (1 sokkel fri til
udviddelse)"

Når jeg åbner kabinettet er der 4 slots ialt,
2 af dem er fri - i de to andre sidder 2 x 256 mb ram
Se billeder af det her:
www.yoo.dk/debat/ram/

Så er det jeg synes 512 mb er lige i underkanten og jeg skal købe noget mere
ram.
Jeg ved ikke andet om mine ram og mit system end hvad i kan se ud af
billederne.
PC3200U - er det det samme som PC3200 ?
Hvor mange pins har jeg ?
Er der et max antal mb ram i XP home ? (som fx i win9x)

Jeg har set på:

- 2 x 512 MB (1024 MB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC3200CL3 / 400 MHz / ? Bit?
ns
- 642 kr
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798

Hvordan kan det være så billigt ?
Er det nogle jeg skal holde mig fra eller vil de passe godt ind i min pc ?

Er der andre produkter jeg hellere skal vælge - hvilke ?

Vh. Lars Buffer

Fra : JK

Dato : 10-05-05 13:13

On Tue, 10 May 2005 13:10:34 +0200, "BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv>
wrote:

> [...]
>Er det nogle jeg skal holde mig fra eller vil de passe godt ind i min pc ?
>
>Er der andre produkter jeg hellere skal vælge - hvilke ?

Jamen, det er et godt valg, du har fundet.

Jo, ram koster næsten ikke noget for tiden. Men dine ram er jo opgivet
til CL3.

Så kan du evt. sige, at det vil du ikke have. Så er der nogle her, der
er CL2,5
http://www.bjtrading.dk/dk/info.asp?varenr=R-184-512-80
til 674,- for 2 stk.
At det ikke er et dual-kit skulle ikke betyde noget.

Det er memory timings. CL2 er det bedste.

mvh

John

Fra : BuFFerz

Dato : 10-05-05 13:39

> [...]
> til 674,- for 2 stk.
> At det ikke er et dual-kit skulle ikke betyde noget.
>
> Det er memory timings. CL2 er det bedste.

Ja der står CL3 på mine - men gør det dem /meget ringere/ end CL2 ?

Og hvad går det CL ud på ?

Vh. Lars Buffer

Fra : JK

Dato : 10-05-05 14:12

On Tue, 10 May 2005 14:39:23 +0200, "BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv>
wrote:

>Ja der står CL3 på mine - men gør det dem /meget ringere/ end CL2 ?

Nej, men altså, - de er 50% langsommere end CL2 m.h.t. cas latency

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2223&p=5

Man kan også gøre noget andet. Man kan købe noget CL3 ram pc3500 eller
pc3700. Så kan det køre CL2 ved fsb200 (idet pc3200 er til 200 MHz).

mvh

John

Fra : BuFFerz

Dato : 10-05-05 22:56

Du får tak.

Dem jeg har set på er til 2.6 V

Det passer vel også til min computer.. selv om jeg ikke ved noget om det

--
Bufferz

Fra : Michael Friis

Dato : 10-05-05 16:14

> Når jeg åbner kabinettet er der 4 slots ialt,
> 2 af dem er fri - i de to andre sidder 2 x 256 mb ram
> Se billeder af det her:
> www.yoo.dk/debat/ram/

Jeg kan se, at du har to stk. blålige ram-slots og to stk. grønlige
ram-slots.
Nu er det vel ikke sådan, at de grønne, er til en anden type ram?

mvh.
Michael

Fra : BuFFerz

Dato : 10-05-05 22:54

> Jeg kan se, at du har to stk. blålige ram-slots og to stk. grønlige
> ram-slots.
> Nu er det vel ikke sådan, at de grønne, er til en anden type ram?

Jeg mener nu det har noget at gøre med dual channel teknik

I den forbindelse... Jeg skal vel placere mine 2 nye rame blokke i samme
farve nemlig de 2 frie grønne ??

--
Bufferz
www.Yoo.dk