Ny PC. Hvad skal i?
Fra : Colzen

Dato : 07-05-05 20:26

Hejsa.

Mine forældre skal i sommerferien en tur til USA og besøge min søster der
bor derovre og da det generelt er meget billigere derovre regner jeg med at
de skal have "lidt" nye dele med hjem til mig, men hvad skal man komme i en
"super maskine" i dag?

Det er alt min indmad der skal skiftes og håber på at få nogle gode forslag
til hvad det skal være.
Det eneste jeg ved er at det skal være en P4 og minimum 1 GB ram der skal i.

Håber der er nogen der vil komme med nogle forslag til motherboard, ram, hd
og gfx.

Maskinen bliver brugt meget til de tunge spil.

På forhånd tak.
Colzen
--
Ved direkte svar, skyd koen i min mail.

Fra : Anders Rademacher

Dato : 07-05-05 21:19

Du får nok en masse kmmentarer på valg af P4 cpu til spil men det er ikke
lige mit område...
Vil bare sige at du skal værer vågen hvad angår priserne "over there" kontra
priserne på edbpriser.dk det er slet ikke sikkert du kan sparer på det.

Fra : Esben

Dato : 07-05-05 22:21

"Colzen" <colzen@colzenKOEN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hd og gfx.
>
> Maskinen bliver brugt meget til de tunge spil.

Det er ikke sikkert at du sparer alverden ved at købe det i USA - jeg tror
mest det er "færdige" ting som pda, notebooks, ipods og den slags der er
billigere.
Ender du med et defekt bundkort, grafikkort, ram e.l. så er det ikke så fedt
at skulle sende det til udlandet.

Jeg ved ikke hvad chancen er for at blive snuppet i tolden, men det er vel
også værd at overveje.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 22:33

> [...]
at
> de skal have "lidt" nye dele med hjem til mig, men hvad skal man komme i

Det kan ikke betale sig. Dine forældre har besværet med at finde det, bringe
det tilbage gennem tolden osv. Det kan være defekt osv osv.
Besværet og risiko taget i betragtning kan det ikke betale sig tror jeg ikke

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-05-05 22:37

Colzen wrote:
> [...]
> skal man komme i en "super maskine" i dag?
>
> Det er alt min indmad der skal skiftes og håber på at få nogle gode

Der hvor man sparer mest er nok på en fladskærm. Men indmaden er også
normalt lidt billigere, nok mest pga. lavere moms.
Jeg vil gerne anbefale www.newegg.com - de leverer hurtigt og har rimeligt
konkurrencedygtige priser og lav porto.

> Det eneste jeg ved er at det skal være en P4 og minimum 1 GB ram der
> skal i.

Ja, ok.

> Håber der er nogen der vil komme med nogle forslag til motherboard,
> ram, hd og gfx.

Giv os et prisleje eller i det mindste ønsker til features. Firewire?
PCI-expres? Osv.

> Maskinen bliver brugt meget til de tunge spil.

Som en anden allerede har sagt, er vi sikkert mange der ikke forstår,
hvorfor du insisterer på en P4, når den skal bruges til især spil.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-05-05 23:40

> [...]
> de skal have "lidt" nye dele med hjem til mig, men hvad skal man komme i en

Tja, jeg byggede en comp til mig selv for 2 mdr siden, den kan du læse
om her:

http://memos.dk/sbn/hardware2005/

> [...]
> Det eneste jeg ved er at det skal være en P4 og minimum 1 GB ram der skal i.
>
> Maskinen bliver brugt meget til de tunge spil.

P4 bruger op til 3 gange så meget strøm, som Athlon 64 med Winchester
kerne, (3x så meget varme, og dermed krav om mere køling, som fører til
mere støj) og dens ydelse i spil ligger langt under en Athlon 64 til
samme pris.

Pt. kan jeg ikke se nogen gode argumenter for at købe P4, og
installationen af CPU og køler er også blevet meget nemmere nu end den
var på Socket A, og de har pakket kernen ind i aluminium, så der er ikke
risiko for at den knækker når du monterer køleren.

Fra : Colzen

Dato : 08-05-05 09:43

> [...]
> på Socket A, og de har pakket kernen ind i aluminium, så der er ikke
> risiko for at den knækker når du monterer køleren.

Takker for jeres svar.
Grunden til at jeg havde en P4 i tankerne er at mine tidligere erfaringer
med AMD ikke er fandens gode, men efter at have læst diverse tests osv, er
jeg kommet frem til at det nok hellere må være en AMD CPU.
Det er jo nok også rigtigt nok at det er bedre at købe det herhjemme, mht
til garanti osv. Det gør jo også bare det hele meget nemmere og hurtigere

Forslag til indmad ønskes stadig....

Mvh
Colzen

Fra : Jens G

Dato : 08-05-05 10:50

On Sun, 8 May 2005 10:43:22 +0200, "Colzen" <colzen@colzenKOEN.dk>
wrote:

>Forslag til indmad ønskes stadig....

Jamen så synes jeg da du skal købe en Athlon 64, 939 med 0.09 micron
core, 1GB RAM, et bundkort med NForce4 ultra chipset og et nvidia
6600GT grafikkort.

Jeg er ikke klar over hvordan de forskellige bundkort har det med den
nye Athlon 64 Venice core. Men det skal man måske nok være opmærksom
på.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært