Kan det betale sig?
Fra : Lauridsen

Dato : 07-05-05 11:13

Hej
Overvejer at opgradere min CPU. Har en P4 2,6Ghz 800FSB og vil opgraderetil
P4 3,0 800FSB.
Bundkortet er et Intel PBZ 875 og jeg har 2Gb ram i maskinen.

Bruger den en del til billed- og videoredigering men også surf, mail osv.
Spiller ikke..

Spørgsmålet er nu om det kan betale sig?

Mvh.
Lars

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-05-05 11:45

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bundkortet er et Intel PBZ 875 og jeg har 2Gb ram i maskinen.
>
> Bruger den en del til billed- og videoredigering men også surf, mail osv.

De 400 MHz du får ekstra vil du næppe mærke det store til, måske vil
ventetiden på arbejdende programmer blive nedsat med 1/2-1 sek. men så er
det også det.
Hvis du stadig gerne vil have lidt mere fart på, så overvej at overclocke
dit nuværende system, det sparer du også penge ved.

Mvh
Benjamin

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-05-05 13:21

Lauridsen wrote:
> [...]
> Spiller ikke..
>
> Spørgsmålet er nu om det kan betale sig?

køb en Raptor harddisk fra WD, giver et langt større boost end de 400
ekstra MHz

Fra : Nicolai

Dato : 07-05-05 14:19

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> køb en Raptor harddisk fra WD, giver et langt større boost end de 400
> ekstra MHz

Helt enig med den disk. Jeg har samtidig min p4 2,6 ghz cpu OC til 3,2 ghz,
uden problemer og på 32 grader C. Så køb en raptor og tjek om ikke dit board
kan OC din cpu lidt.

Nicolai