Flytte filer fra mappen Dokumenter i WinXP
Fra : news.cybercity.dk

Dato : 06-05-05 07:05

Hej,
Min PC brød sammen forleden efter en strøm afbrydelse. Ved opstart foreslår
den opstart i fejlsikret tilstand, start i den seneste version som virkede,
eller start normalt. Jeg har prøvet de ovennævnte muligheden gentagende
gange, men de har alle det udfald at computeren genstarter ca. 5-10 sekunder
henne i boot fasen.

Jeg ser derfor kun den mulighed at formatere og geninstallere min PC.

I denne forbindelse har jeg et spørgsmål... hvorledes får jeg alle mine
filer i Mappen Dokumenter flyttet til en anden harddisk?
Når jeg sætter hard disken over i en anden PC kan jeg se alle mapperne og
bevæge mig rundt i de fleste, men jeg har blandt andet ikke adgang til
mappen Dokumenter.

Håber nogle kan hjælpe. På forhånd tak!
Mvh. Lars

Fra : Bartesque

Dato : 06-05-05 11:09

On Fri, 6 May 2005 08:05:06 +0200, "news.cybercity.dk" <lgo@email.dk>
wrote:

> [...]
>Når jeg sætter hard disken over i en anden PC kan jeg se alle mapperne og
>bevæge mig rundt i de fleste, men jeg har blandt andet ikke adgang til

Nu er det nok ikke lige den rigtige gruppe, du har henvendt dig til,
men for at imødekomme dit dilemma, så er det et spm. om rettigheder på
de mapper og filer, du skal have adgang til. Tag evt. ejerskab over
din doku mappe i Properties/Security/Advanced/Owner (omsæt det selv
til dansk om nødvendigt) og såfremt du er Admin på det system du
sætter disken til, bør der ikke være nogle problemer

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-05-05 21:14

"news.cybercity.dk" <lgo@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg sætter hard disken over i en anden PC kan jeg se alle mapperne og
> bevæge mig rundt i de fleste, men jeg har blandt andet ikke adgang til

Som anført andet steds kan du tage ejerskab, men alternativt kan du også
lave en reparationsinstallation direkte oveni den eksisterende windows. Så
bibeholder du alle dine øvrige data. Bare husk, at første gang under
installationen, at du tilbydes at reparere, skal du springe over og først
tage mod tilbuddet når du er helt fremme og skal til at installere.

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-05 21:43

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> gang under installationen, at du tilbydes at reparere, skal du
> springe over og først tage mod tilbuddet når du er helt fremme og

Link med hjælp til en reparationsproces:
http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm#How%20to%20Repair%20Windows%20XP%20by%20Installing%20Over%20top%20of%20Existing%20Setup:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-05 21:44

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Link med hjælp til en reparationsproces:
> http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm#How%20to%20Repair%20Windows%20XP%20by%20Installing%20Over%20top%20of%20Existing%20Setup:

Ovenstående virker vist ikke, prøv dette:
http://kortlink.dk/sb2

--
Mvh.
Mikael Nørrelund