Tænd/sluk af Epson C86
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 22:00

Hej NG.

Jeg har lige anskaffet mig en Epson C86 der, ligesom de andre stand-by
brugere (skærm, højttalere, scanner mv.), er tilsluttet en "hovedafbryder"
(samme funktion som en USB strømskinne, bare manuel betjent)

Det har fungeret fint med min gamle, nu afdøde, printer (Epson Stylus Color
480) som tændte når der kom strøm på stikket.

Den nye vil bare ikke tænde automatisk, når strømmen har været afbrudt skal
printeren tændes på tænd/sluk knappen ovenpå printeren. Lidt besværligt da
den står lidt utilgængeligt og irriterende at der er 2 steder man skal
tænde.

Findes der en smart måde man kan løse dette problem, eller er jeg nødt til
at have den stående med strøm på hele tiden ?

Ja, jeg ved at stand-by forbruget på mange moderne elektronik-tingester er
meget lavt, men ud af døgnets 24 timer er den måske kun tændt i de 2, og det
er spild.

Mvh. Per Olsen.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 05-05-05 08:03

Per Olsen wrote:

> [...]
>
> Findes der en smart måde man kan løse dette problem, eller er jeg nødt til
> at have den stående med strøm på hele tiden ?

Kig i manualen, eller se om den tilhørende software kan lave om på det
- det lyder som en strømsparefunktion, at den ikke selv tænder.