Ny maskine ( bestilt )??
Fra : Jesper Andersen

Dato : 02-05-05 18:15

Hej..

Den skal bruges til spil, internet, musik, dvs. diverse..!!

Hvordan lyder dette...?

Intel Pentium 4 550 3.40 ghZ 800 FSB

1024 DUAL CHANNEL DDR-2 RAM 400 Mhz

160 GB 7200 DATABURST 8 MB

Geforce 6800 PCI express 16X 256 MB

mvh.
Jesper

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 02-05-05 19:00

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev:

>Hej..
>
>Den skal bruges til spil, internet, musik, dvs. diverse..!!

> [...]

Det lyder meget øhh..
Hvilket bundkort er der i pc'en?
Hvilken PSU?
Hvad er prisen?
Er det en Dell?
Hvilke spil?
Hvorfor spørger du?

Isoleret set er delene vel i orden hvis man vil have en Pentium-maskine.
Samlet set er det umuligt at give et fornuftigt svar, uden flere
oplysninger.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jesper Andersen

Dato : 02-05-05 19:23

Hvorfor lyder det øhh???

Jeg spørger ikke til bundkort, psu, eller til andet end det jeg beskrev i
første indlæg..

jesper

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 02-05-05 20:38

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev:

>Hvorfor lyder det øhh???
>
>Jeg spørger ikke til bundkort, psu, eller til andet end det jeg beskrev i
>første indlæg..

Så har jeg besvaret dit spørgsmål.

Kunne du ikke skrive under det du svarer på?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-05-05 20:43

On Mon, 02 May 2005 19:14:50 +0200, Jesper Andersen
<jesper.kyhn@mail.tele.dk> wrote:

> Hej..
>
> Den skal bruges til spil, internet, musik, dvs. diverse..!!
>
> Hvordan lyder dette...?
Det lyder som om du er en uvidende computerbruger der har købt en katten i
sækken maskine han ikke ved noget om.

Jeg har lige købt en rød bil med gode dæk. Hvordan lyder det?

/Thomas

Ps: den er med 5 døre.

Fra : Jesper Andersen

Dato : 02-05-05 21:06

Jeg er sgu ikke en udvidne computerbruger... Hvad er det for noget at lukke
ud. Jeg arbejder faktisk med computere til dagligt, så LUK lige arret
engang!!!

Jesper

news.sp5yeldbuxvtjp@sprinteren...

Fra : Fam,Merrild

Dato : 02-05-05 21:22

Det er da dig der der skriver et ubrugelig news(ny maskine)
de ting du skriver er ikke til en skid
og hvis du arbejder med pc daglig
SÅ SKIFT HOBBY
KLAPHAT

Fra : Erling Simonsen

Dato : 02-05-05 21:47

Jesper Andersen skrev:
> Jeg er sgu ikke en udvidne computerbruger... Hvad er det for noget at lukke
> ud. Jeg arbejder faktisk med computere til dagligt, så LUK lige arret
> engang!!!
>
> Jesper

Hvorfor pokker spørger du så.
Du må da selv ha alle forudsætninger.
/Erling

Fra : Jesper Andersen

Dato : 02-05-05 21:59

Derfor kan man sgu da godt bruge hjælp, men denne denne nyhedsgruppe er
heller ikke denne gang til nogen hjælp.!!! Tænk på det næste gang det er jer
der har brug for hjælp.. Man spørger om noget, og bliver derefter svinet
til. Her hentyder jeg til at der er en der kalder mig for en KLAPHAT, og det
syntes jeg er noget fis at lukke ud..!!:(

Jesper.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 02-05-05 23:36

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev:

>Derfor kan man sgu da godt bruge hjælp, men denne denne nyhedsgruppe er
>heller ikke denne gang til nogen hjælp.!!!

Hvis du nu satte dig roligt ned og så på mit svar til dig,vil du så
stadig mene at jeg ikke forsøgte at hjælpe?
Grunden til at jeg stillede nogle spørgsmål, er at en pc består af flere
dele end dem du ønskede bedømmelse på og at man ud fra dette ikke kan
besvare dit spørgsmål fornuftigt. Du er simpelthen for upræcis.
Eksempel:
Hvad er en 160 GB 7200 DATABURST 8 MB for en størrelse?
Jeg har ikke set det harddiskmærke før. Jeg ved at Dell bruger
betegnelsen i deres reklamer, men det kan være af hvilket som helst
fabrikat og derfor kan jeg ikke afgøre om det "lyder godt".

At du så kommer med et svar der ikke er konstruktivt for videre dialog,
afføder tilsyneladende nogle reaktioner fra andre usenet-bruger.
Hvorfor besvarer du ikke bare de spørgsmål jeg stiller? Det er dig der
ønsker hjælp, så man må vel formode at du kan fremkomme med relevant
information for at man kan give et fornuftigt svar.

>Tænk på det næste gang det er jer der har brug for hjælp..

Jeg har ikke brug for hjælp og får det heller ikke. Jeg forsøger at
hjælpe der hvor jeg har viden. Der hvor jeg ikke har viden, finder jeg
den andre steder end på usenet.

I øvrigt svarer du stadig ikke under det du svarer på.
Du kunne tage en tur på http://www.usenet.dk/

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-05-05 11:28

> Derfor kan man sgu da godt bruge hjælp, men denne denne nyhedsgruppe er
> heller ikke denne gang til nogen hjælp.!!!

Jo, det er den faktisk, men ikke når man spørger så upræcist som du gør i
dit originale indlæg.

> [...]
> det
> syntes jeg er noget fis at lukke ud..!!:(

Arh... Læs nu lige hvad du selv skriver:

Det er jo dig der går helt i forsvar og hidser dig op, uden nogen egentlig
grund, for du virker faktisk temmelig meget som en uvidende computerbruger
der har købt en katten i sækken maskine han ikke ved noget om.

Jeg er da ked af på dine vegne, at din oplevelse herinde ikke har været så
god igen, men omvendt, du har så ikke selv gjort meget for at gøre den bedre
med hverken dit ordvalg eller dine egene oplysninger. Derfor kan du ikke
forvente andre svar end denne type:

Hvad er det for noget computerarbejde du udfører dagligt? Støver dem af?

Jonny.

Fra : Henning Lund

Dato : 03-05-05 14:39

Jonny Jensen skrev:

> Hvad er det for noget computerarbejde du udfører dagligt? Støver dem
> af?

*LOL*

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Nicolai

Dato : 04-05-05 19:23

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> jer
> der har brug for hjælp.. Man spørger om noget, og bliver derefter svinet

Jamen, hvad spørger du om?

> Her hentyder jeg til at der er en der kalder mig for en KLAPHAT, og det
> syntes jeg er noget fis at lukke ud..!!:(

Det er da også i overkanten, men prøv lige at trække vejret dybt. Du stiller
et meget upræcist spørgsmål, og ved svar, giver du udtryk for at du bestemt
ikke er uvidende og så må man da forvente at de mindste kundskaber man
besidder, er at vide hvilket udstyr der lever op til ens krav.

> Jesper.

Nicolai

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 03-05-05 12:29

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev:

>Jeg er sgu ikke en udvidne computerbruger... Hvad er det for noget at lukke
>ud. Jeg arbejder faktisk med computere til dagligt,

Hvor?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Nicolai

Dato : 04-05-05 19:26

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> wrote in message

> Hvor?

Ja, men det kan man jo sige at man gør mange steder. En kassedame gør vel
også, samtidig med at hun er superbruger indenfor stregkodescanning. Det
hele afhænger af øjnene der ser.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 03-05-05 07:23

Jesper Andersen wrote:
> Hej..
>
> Den skal bruges til spil, internet, musik, dvs. diverse..!!
>
> Hvordan lyder dette...?
>
> Intel Pentium 4 550 3.40 ghZ 800 FSB

Det lyder som en CPU på 3,4 GHz. Rimelig standard i dag. Til ovennævnte brug
havde imho været bedre med en Athlon 64. Men det kommer lidt an på hvad du
mener med "musik". Det er markant nemmere at lave en støjsvag computer
bygget på Athlon 64 - hvilket må siges at være plus ved "musik".

> 1024 DUAL CHANNEL DDR-2 RAM 400 Mhz

Det lyder som 1024 MB RAM. Hvilket er rimelig standard i dag. Nok til spil,
internet musik og diverse.

> 160 GB 7200 DATABURST 8 MB

Det lyder som en 160 GB harddisk af ukendt mærke. Ikke vildt meget plads,
men temmelig standard. Nok til spil, internet, musik, og diverse.

> Geforce 6800 PCI express 16X 256 MB

Det lyder som et grafikkort. Nogenlunde hurtigt, men måske ikke det bedste
køb. Givetvis hurtigt nok til at køre de nyeste spil tilfredsstillende.

Hvis du vil have bedre svar end ovenstående, så må du stille bedre
spørgsmål.

mvh
Jeppe Seidelin Dam