problemer med abit nf7-s2g motherboard.
Fra : Christian Haugwitz

Dato : 02-05-05 15:25

Hej NG

Forleden dag pillede vi motherboardet(se subj.) ud af en kammerats PC, han
havde fået nyt, og da det var bedre kunne jeg
låne det pågældende.

Vi hev mit eget MB ud af mit kabinet og erstattede det med hans, satte en
Athlon 3200+ i der få minutter inden havde fungeret fint og selvfølgelig en
køler, satte strøm til både det normale atx strømstik og aux strøm, og satte
RAM i.

Forbandt power og reset knap.

Trykkede på powerknappen .... CPUblæseren går i gang men efter ca 5 sekunder
slukker den.
Vi eksperimenterer med at slutte grafikkort til og altmuligt prøve med
forskellige processorer og ram intet hjælper.

Jeg endte med at sætte mit eget motherboard i der jo stadig virker fint.

Har vi under den korte transport ødelagt motherboardet, eller kan der være
noget vi overser?

Mvh

Christian Haugwitz

Fra : Jesper Andersen

Dato : 02-05-05 17:44

Hej..

Det kan være en af ram blokkende der ikke sidder ordenligt i MB. Jeg har
prøvet det flere gange, hvis der er en eller anden enhed der ikke er sat
korrekt på motherboadet!!

mvh.
Jesper

Fra : Soren Pedersen

Dato : 02-05-05 21:41

Christian Haugwitz wrote:
> [...]
>
> Har vi under den korte transport ødelagt motherboardet, eller kan der være

Nu er det vel ikke sådan at der sidder en støtteskrue under bundkortet
et sted hvor der ikke er noget hul til en skrue ?

Mvh
Søren

Fra : Christian Haugwitz

Dato : 02-05-05 22:26

Skide god ide med støtteskruen, den havde jeg ikke overvejet, det vil jeg se
på i morgen

Forresten sad rammene rigtigt.

mvh
Christian Haugwitz

Fra : Khawk

Dato : 04-05-05 04:45

> [...]
> Vi eksperimenterer med at slutte grafikkort til og altmuligt prøve med
> forskellige processorer og ram intet hjælper.
Nu er det vel ikke sådan at du kører med en støjsvag cpu-køler (læs en der
kører med få omdrejninger). Der kan være en funktion på bundkortet der
stopper computeren hvis blæseren ikke kører, og som ikke registrerer at
blæseren kører, hvis der ikke er nok omdrejninger.
Løsningsforslag: sæt (midlertidigt) en anden cpukøler til og slå funktionen
fra i BIOS.

mvh
Kim