Fornuftig foto-printer?
Fra : SørenFisker

Dato : 28-04-05 15:48

Hej Gruppe!
Jeg har et fint digitalkamera, men synes det blir lidt dyrt at få mine
billeder på print.
Derfor overvejer jeg at købe en printer. Men hvilken?
Der findes mange - også til rimelige priser - men hvordan hænger økonomien
sammen?
Blækpatroner er jo dyre, men det kunne måske tænkes, at der er nogle
printere, der er billigere i drift end andre?
Har I nogle råd til én, som ikke ved meget om printere til fotos?
Hilsen
Søren

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Hans

Dato : 28-04-05 16:02

SørenFisker wrote:
> [...]
> printere, der er billigere i drift end andre?
> Har I nogle råd til én, som ikke ved meget om printere til fotos?

Eller endnu bedre:

Jeg har selv en IP5000 og har ikke fortrudt et nanosekund.

Hans

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-04-05 16:36

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev:

> [...]
>printere, der er billigere i drift end andre?
>Har I nogle råd til én, som ikke ved meget om printere til fotos?

Canon PIXMA iP8500 har fået gode anmeldelser også i fotokredse. Den har
8 patroner der kan skiftes seperat.
Den hører ikke til de billigste, men ellers er der PIXMA iP4000 og 5000.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Emil

Dato : 28-04-05 17:11

On Thu, 28 Apr 2005 16:47:32 +0200, SørenFisker wrote:

> [...]
>Derfor overvejer jeg at købe en printer. Men hvilken?
>Der findes mange - også til rimelige priser - men hvordan hænger økonomien

Efter at have læst utallige indlæg fra denne gruppe, har jeg fået
det indtryk, at det er billigst at få lavet sine papirkopier "ude
i byen". Og du spørger jo til økonomien.
Føtex skulle være blandt de bedste/billigste og flere andre er på
samme niveau.

Egen udprintning berettiges hvis man skal have billederne 'her og
nu' eller har specielle ønsker, ellers ikke - sådan generelt set.

Er mit ovenstående svar stadigt gyldigt i april 2005?

m.v.h. Emil

Fra : Emil

Dato : 28-04-05 18:09

On Thu, 28 Apr 2005 18:10:57 +0200, Emil wrote:

>Efter at have læst utallige indlæg fra denne gruppe, har jeg fået
>det indtryk, at det er billigst at få lavet sine papirkopier "ude
>i byen". Og du spørger jo til økonomien.

Beklager. Jeg tænkte på news:dk.fritid.foto hvor du kan finde
mange gode tråde om emnet.

m.v.h. Emil

Fra : Esben

Dato : 29-04-05 07:53

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu' eller har specielle ønsker, ellers ikke - sådan generelt set.
>
> Er mit ovenstående svar stadigt gyldigt i april 2005?

Det skulle jeg mene, hvis vi snakker om 10*1Xcm billeder. Jeg vil ikke
udelukke at man med kopiblæk kan opnå ret billige resultater, men godt
fotopapir er relativt stadig dyrt. Alt andet lige, ville det da også være
mærkeligt hvis fotolaboratorierne ikke kunne gøre det billigere med
produktionsmængden taget i betragtning.

Til fotoamatører/proffer, prepress og den slags er der selvfølgelig flere
aspekter der gør sig gældende, men for hr og fru Jensen der skal have
fremkaldt X billeder fra ferie, brylluper etc er det klart billigst at få
det lavet i ude i byen.

--
Esben