Er jeg den eneste der er træt af strømfors~
Fra : Christina Selchau-Ha~

Dato : 26-04-05 17:17

Her tænker jeg på størrelsen af stikkene.

Det er stort set umuligt at have 2 stik siddende ved siden af hinanden i en
strømskinne.

Jeg har nu 3 strømskinner igang, men burde kunne nøjes med 2

Når nu alt andet kan laves mindre & mindre, hvorfor kan strømforsyningsstik
så ikke ?

Jan Selchau-Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-04-05 17:50

"Christina Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>Her tænker jeg på størrelsen af stikkene.
>
>Det er stort set umuligt at have 2 stik siddende ved siden af hinanden i en
>strømskinne.

Der findes strømskinner hvor stikkene er drejet 45 grader - Det hjælper
en del...

Men der er alligevel nogle af de forbandede strømforsyninger der er så
store at de optager 3 pladser i skinnen

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-04-05 23:35

On Tue, 26 Apr 2005 18:49:32 +0200, Michael Rasmussen
<mic@No_Spamdou.dk> wrote:

>Der findes strømskinner hvor stikkene er drejet 45 grader - Det hjælper
>en del...

Ja, men de er umiddelbart svære at finde - og koster gerne noget mere
end de "normale".

For lang tid siden, så jeg en strømskinne, hvor stikkene var drejet 90
grader. Min første tanke var: Genialt! Efterfølgende kunne jeg dog
(bl.a. ud fra prisen) regne ud, at de måtte være dyrere at producere
(også i og med, at de strømførende "skinner" indeni ikke kan laves fra
den ende til den anden, uden at skulle "bue" på den ene eller den
anden måde). Tankerne fortsatte, og jeg kom så på ideen med at man jo
kunne nøjes med at dreje dem så meget som muligt - men så skinnerne
stadig kunne være lige. Senere fandt jeg dette produkt - jeg vil tro
at mine stik er drejet 70 grader på den skinne jeg har liggende her.

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor alle ikke er gået over til
denne metode.

>Men der er alligevel nogle af de forbandede strømforsyninger der er så
>store at de optager 3 pladser i skinnen

Ja, det er noget djævelsk værk! På den anden side, så er jeg heller
ikke glad for strømforsyninger med ledninger (dvs. de ikke skal
tilsluttes "direkte"). Godt nok kan man bruge flere stik i
strømskinnen, men strømforsyningerne fylder/roder mere - og samler
mere støv!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Fra : Rander

Dato : 27-04-05 00:16

Wed, 27 Apr 2005 00:35:19 +0200 brugte Lasse Hedegaard 38 linier på at
fortælle dette til dk.edb.hardware:

>Ja, men de er umiddelbart svære at finde - og koster gerne noget mere
>end de "normale".

Øhm... Jeg har da kun givet en flad 20'er for min med seks stik. Købt i
Kræmmerhuset ved Israels Plads, men jeg har da set dem mange andre steder
også til samme pris - så vidt jeg husker i Kvickly, Føtex, Bilka, hos et
par isenkræmmere og nogle gange i Netto...

http://rander.dk (temporarily down!)

Man kan godt have en høj arbejdsmoral, selv om man springer over,
hvor gærdet er lavest. Det er kun sportsfolk og andre idioter,
der med vilje springer over, hvor det er højest. (Jesper Klein)

Fra : anders majland

Dato : 28-04-05 21:30

> [...]
> også til samme pris - så vidt jeg husker i Kvickly, Føtex, Bilka, hos et
> par isenkræmmere og nogle gange i Netto...

Men ikke med jord - så er prisen oftest en ganske anden. Men det er selvf.
også sjældent at "løse" strømforsyninger er forsynet med andet end det 2
benede euro stik.

/A