spg. vedr. PCI Express og grafikkort
Fra : Steffen Møller

Dato : 22-04-05 12:54

Hej NG.

Jeg har et ASUS K8S-MX liggende (som jeg kan nå at returnere).

Det har en agp to pci og en pci express port.

Jeg har lige nu et gammelt agp kort liggende som sikkert vil passe
fint i, men kan jeg bruge et hvilket som helst PCI express grafikkort
på et senere tidspunkt?

Hvad kan betale sig at købe af grafikkort? Mit nuværende er en kende
småt Geforce 2

Mit spilbehov er Command and Conquer, Civ3 og CS. Halflife 2 er for
tungt og det ville jeg egentligt gerne spille, men jeg synes ikke jeg
vil give en formue for et nyt grafikkort. Hvis budgettet er på 1000
inkl. HL 2 hvad er så et godt købt? Jeg spiller formentligt omkring
6-10 timer på en god weekend.

/stef

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-04-05 13:47

Steffen Møller wrote:
> [...]
> vil give en formue for et nyt grafikkort. Hvis budgettet er på 1000
> inkl. HL 2 hvad er så et godt købt? Jeg spiller formentligt omkring

Det ser ikke ud som om der er PCIe x16 slot på det motherboard, så du
kan kun bruge AGP grafikkort...

Umiddelbart ikke et board jeg synes virker særligt begejstrende, køb
hellere et med nFOrce 4 chipset og så et PCIe grafikkort, f.eks. geforce
6600GT

Motherboards som prøver at danne hybrid mellem f.eks. AGP og PCIe eller
SD og DDR RAM, er som regel ikke noget der yder specielt godt, ligesom
et stykke værktøj der "bare kan det hele" ikke er noget der normalt gør
arbejdet ret godt

Fra : Steffen Møller

Dato : 22-04-05 14:27

On Fri, 22 Apr 2005 14:47:07 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

> [...]
>SD og DDR RAM, er som regel ikke noget der yder specielt godt, ligesom
>et stykke værktøj der "bare kan det hele" ikke er noget der normalt gør

Hvad kan anbefales? Overclocking er jeg ikke specielt interesseret i,
og der behøver ikke være tusind porte. SLI tror jeg helle ikke jeg får
brug for

/stef

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-04-05 15:45

Et almindeligt motherboard med nForce4 Ultra, ville være ganske
udemærket. F.eks. MSI K8N Neo4 til ca. 1000 kr

Jeg har selv samme model bare i SLI udgaven...

Evt. kan du finde en mindre udgave, som er baseret på nForce 4
chipsettet, men hold dig fra dem der hedder nForce4-4X, det er nemlig
defekte nForce 4 chips som er blevet clocket ned.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-05 15:50

Steffen Møller skrev:

> Hvad kan betale sig at købe af grafikkort? Mit nuværende er en kende

Kig lidt i dk.edb.hardware.grafikkort - specielt efter en tråd som jeg
har startet indenfor den seneste måned. Noget med GF 6600.