Logitech MX 1000
Fra : K. Petersen

Dato : 20-04-05 21:43

Hej!

Jeg er den indtil videre lykkelige ejer af denne mus.

Har bare et problem. Den midterste knap, den grå som
er rundt omkring scroll hjulet er begyndt at gå sejt og hænger
når man trykker på den.

Har en mistanke om at jeg måske har spildt lidt cola i den og det
er derfor den går stram / hænger.

Jeg ved at man ikke kan skille en sådan mus af selv. Men ville
høre om der måske var mulighed for at hælde lidt vand i den uden
at ødelægge den ?

Ved godt det er en sindsyg tanke, men ville bare så nødig sende den
ind. Alt andet fungerer nemlig fint. Er bare et irritationsmoment.

Se news:dk.binaer for billeder.
--
Med Venlig Hilsen
K. Petersen

Fra : Jørgen L.

Dato : 20-04-05 23:20

> Jeg er den indtil videre lykkelige ejer af denne mus.
>
> Har bare et problem. Den midterste knap, den grå som
> er rundt omkring scroll hjulet er begyndt at gå sejt og hænger
> når man trykker på den.

surt.

> Jeg ved at man ikke kan skille en sådan mus af selv. Men ville
> høre om der måske var mulighed for at hælde lidt vand i den uden
> at ødelægge den ?

Nej det ville jeg ikke gøre

Kan den ikke skilles ad ved de 2 skrue huller der under de 2 bagerste pads ?

Hilsen Jørgen

Fra : Peter

Dato : 20-04-05 23:40

"K. Petersen" <petersenk2004@pc.dk "NoSpam"> skrev i en meddelelse

> Jeg ved at man ikke kan skille en sådan mus af selv. Men ville
> høre om der måske var mulighed for at hælde lidt vand i den uden
> at ødelægge den ?

Det kan man sagtens. Jeg har et par gange skiftet microswitch i min.
Allerførst skal du afbryde forbindelsen til computeren og fjerne
batterierne.
Vend den på hovedet. I hvert hjørne har den en lille flad gummi fod. Under
hver fod (kan være forskelligt fra det ene fabrikat til en andet), sider en
lille stjerneskrue. I batterikassen sider der nogle gange også en skrue.
Derefter kan du løfte overdelen af. Hvis det er en optisk mus (kender ikke
nævnte model), så vær opmærksom på den lille linse der sidder foran laseren,
så du får den vendt rigtig, når du igen samler musen.
Hvis du ikke har ti tommelfingre, burde det ikke være et problem.

Peter B

Fra : Brian Lund

Dato : 21-04-05 00:14

> [...]
> når man trykker på den.
>
> Har en mistanke om at jeg måske har spildt lidt cola i den og det

Lyder sandsynligt.

> Jeg ved at man ikke kan skille en sådan mus af selv. Men ville

Selvfølgelig kan du det! - Det har ihvertfald været muligt med alle deres
mus indtil MX1000, så hvorfor ikke også den...
Der sidder nogen skruer i bunden, de er gemt under klistermærkerne, på min
MX510 er der små kryds i plasticken som de sidder under...

> høre om der måske var mulighed for at hælde lidt vand i den uden
> at ødelægge den ?

Næppe!

> Ved godt det er en sindsyg tanke, men ville bare så nødig sende den
> ind. Alt andet fungerer nemlig fint. Er bare et irritationsmoment.

Hvis det er din egen skyld så skal du heller ikke være alt for sikker på at
de bytter den ;)

Brian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-04-05 07:08

Brian Lund wrote:
> Hvis det er din egen skyld så skal du heller ikke være alt for
> sikker på at de bytter den ;)

Jeg har kun set et Logitech produkt, som ikke blev byttet.
Det var et headset, hvor ledningen var helt flænset, de har jo
5 års garanti på de fleste af deres produkter.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Rander

Dato : 21-04-05 09:03

Thu, 21 Apr 2005 08:07:32 +0200 brugte Mikael Nørrelund Andersen 13 linier
på at fortælle dette til dk.edb.hardware:

>Jeg har kun set et Logitech produkt, som ikke blev byttet.
>Det var et headset, hvor ledningen var helt flænset, de har jo
>5 års garanti på de fleste af deres produkter.

Og livstidsgaranti på microswitchene. Det fik jeg ihvertfald at vide i
forretningen da jeg fortalte dem at jeg kiggede på nu mus, fordi den ene
switch var gået i min Logitech Pilot-mus. Jeg gik hjem og hentede den, og
de byttede den på stedet, selvom musen var seks år gammel...

http://rander.dk (temporarily down!)

Kysset er en snedigt opfundet metode, der gensidigt standser talestrømmen,
når ordene er blevet overflødige. (Oliver Herford)

Fra : K. Petersen

Dato : 21-04-05 13:57

"K. Petersen" <petersenk2004@pc.dk "NoSpam"> wrote in message
> [...]
>
> Ved godt det er en sindsyg tanke, men ville bare så nødig sende den
> ind. Alt andet fungerer nemlig fint. Er bare et irritationsmoment.

Hej Igen!

Har fået det løst.

Fik lige kigget efter i noget ordentligt lys, og det så ud som om
der sad lidt cola nede imellem knappen. Men kunne løfte lidt
op i den og så med lidt varm vant på en vatpind fik jeg det renset.

Indtil videre virker det ihvertfald. Dejligt. For det er satme en lækker
mus.

Læste også lige i manualen. Man kan ikke selv skille den af, hvis den
f.eks. skal have skiftet batteri engang(tror jeg ikke den skal) så skal
den sendes ind til Logitech. Såå...

Men tak for jeres svar.

Fra : Brian Lund

Dato : 21-04-05 16:14

> Læste også lige i manualen. Man kan ikke selv skille den af, hvis den
> f.eks. skal have skiftet batteri engang(tror jeg ikke den skal) så skal
> den sendes ind til Logitech. Såå...

Kan, eller må ikke selv?

Er der ingen skruer i bunden, hvis der er, så kan du altså sagtens selv
skille den ad...

Brian

Fra : K. Petersen

Dato : 21-04-05 16:49

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message

> Kan, eller må ikke selv?
>
> Er der ingen skruer i bunden, hvis der er, så kan du altså sagtens selv
> skille den ad...
>

> Brian

Må ikke.

Men man kian sikkert nok,

Selvom der ikke er nogen skruer at se nogen steder ? ?!

Fra : Brian Lund

Dato : 21-04-05 23:24

> Må ikke.
>
> Men man kian sikkert nok,
>
> Selvom der ikke er nogen skruer at se nogen steder ? ?!

Det må du jo ikke ved nogen af dem hvis du vil beholde garantien!

Skruerne sidder, som jeg allerede har skrevet, højst sandsynligt under
klistermærkerne!
Du kan se her hvor de sidder på min MX510:

http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/mx510-1.jpg
http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/mx510-2.jpg

Brian

Fra : K. Petersen

Dato : 23-04-05 16:56

> Det må du jo ikke ved nogen af dem hvis du vil beholde garantien!

Det er så rigtigt nok.

> [...]
> klistermærkerne!
> Du kan se her hvor de sidder på min MX510:

Tak. Har også fundet nogle skruer under klistermærkene nu.