Ny computer med små problemer
Fra : Michael Melby

Dato : 17-04-05 12:10

Hejsa!!!

Jeg har nu fået min nye computer oppe og kører.

Mine specs:

Cpu: AMD 64 3200+
Bundkort: MSI - K8N Sli Platinum
Ram: 2 x 512 PC3200 Kingston
Gfx: Club 3D GeForce 6600GT
HDD 1: 60GB Seagate IDE
HHD 2: 160GB Seagate SATA
Kører på Windows XP SP2

Jeg har så nogle små problemer med dette system.

1. Hver 3 min hakker systemet. Det vil sige musik eller det spil jeg
spiller
lige hakker i et 1 sek. Og har siddet med et stopur, og fundet ud af at
den
gør det hver 3 min. Og kan se i "Windows Jobliste" at den lige kommer op i
100% i oversigt over CPU-brug.
Hvad kan det skyldes? Kan det evt være det lydkort, som er indbygget i mit
bundkort???

2. En anden ting er at min anden harddisk kører som en "slags" USB
harddisk.
Jeg har ihvertefald fået et ikon der hedder "Sikker fjernelse af
hardware".
Og den harddisk som det drejer sig om, er den som jeg bruger som nummer 2.
Og det er den som kører via SATA.
Hvorfor er det nu sket?? Jeg plejer ikke at ha det ikon på mit gammel
system, da jeg kørte med min SATA disk på den.

3. Er der nogen som har fået Motherboard Monitor til at virke på et
bundkort
med nVidia nForce 4 SLI chipset???

4. Skal en AMD's MHz svinge meget??? Når jeg kigger i CoreCenter (MSI) så
svinger hastigheden hele tiden. Det kan være 1985 til 2030MHz. Meget
forskelligt. Men aldrig sindsyg spring i MHz.

På forhånd tak

Michael Melby

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-04-05 12:31

> Jeg har ihvertefald fået et ikon der hedder "Sikker fjernelse af
> hardware".

SATA kan være hotplugable.

> 4. Skal en AMD's MHz svinge meget??? Når jeg kigger i CoreCenter (MSI) så
> svinger hastigheden hele tiden. Det kan være 1985 til 2030MHz. Meget
> forskelligt. Men aldrig sindsyg spring i MHz.

Du kører Cool'n'quiet. Slå det fra hvis du ikke gider have udsving i MHz

Thomas

Fra : Michael Melby

Dato : 17-04-05 12:38

> SATA kan være hotplugable.

Hvordan kan jeg ændre det, så det er bare en alm harddisk??

> Du kører Cool'n'quiet. Slå det fra hvis du ikke gider have udsving i MHz

Øm, er det godt at slå den funktion fra? Og er det så inde i BIOS'en at jeg
skal gøre det?

Fra : Vega

Dato : 17-04-05 12:49

> Øm, er det godt at slå den funktion fra? Og er det så inde i BIOS'en at
> jeg skal gøre det?

Cool n' quiet bruges kun hvis du bruger In-a-Box køleren og det gør du jo
ikke.
Det slås fra inde i Corecenter.

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-04-05 19:37

> Cool n' quiet bruges kun hvis du bruger In-a-Box køleren og det gør
du jo
> ikke.
> Det slås fra inde i Corecenter.

WRONG...

CnQ slås til i BIOS under Cell Menu.

For at det rent faktisk virker i Windows, skal man gå til
Kontrolpanelet, og så Power Options og vælge Minimal Power Management!

Medmindre man overclocker er CnQ en god ide, at man så sparer en del
strøm, efter som CPUen kører på et lavere blus når den ikke laver noget,
og det går ikke ud over performance, da den selv skruer op når der er
behov for det.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-04-05 19:35

> Du kører Cool'n'quiet. Slå det fra hvis du ikke gider have udsving i MHz

WRONG... CnQ skruer multiplier ned til 5x, de udsving der sker her,
ligner en FSB (HTT) der skifter mellem 198 og 203 MHz

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-04-05 20:15

> WRONG... CnQ skruer multiplier ned til 5x, de udsving der sker her,
> ligner en FSB (HTT) der skifter mellem 198 og 203 MHz

Saa kan jeg laere at laese hvad der staar
Jeg saa bare ordet: "svinger hastigheden" og taenkte Cool'n'quiet :)

THomas

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-04-05 16:57

On Sun, 17 Apr 2005 13:10:12 +0200, Michael Melby
<michael.melby@FJERNDETTEcity.dk> wrote:

> [...]
> i 100% i oversigt over CPU-brug.
> Hvad kan det skyldes? Kan det evt være det lydkort, som er indbygget i
Du har et eller andet program som bruger alt kraft hver 3. minut. Prøv at
luk ALLE programmer ned. Og åben dem et efter et for at finde ud af hvilke
det er som skaber problemet. Det kan være et monitor program eller en form
for automatisk update som bruger netkortet med faste intavaller.

> 4. Skal en AMD's MHz svinge meget??? Når jeg kigger i CoreCenter (MSI) så
> svinger hastigheden hele tiden. Det kan være 1985 til 2030MHz. Meget
> forskelligt. Men aldrig sindsyg spring i MHz.
Det betyder ikke noget. MEd mindre din cpu er dårligt kølet. Hastigheden
vil altid vær max når du har brug for det, forudsat du har ordenlig køling.

/Thomas

Fra : Woodi

Dato : 17-04-05 20:54

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@gorillalite.dk> skrev i en meddelelse
newsspdvw006bj4i6u@sprinteren...
> [...]
> det er som skaber problemet. Det kan være et monitor program eller en form
> for automatisk update som bruger netkortet med faste intavaller.

jeg havde nøjeagtigt samme problem som gav lidt bøvl i starten og det var en
CD "3D-Album" der fulgte med i stakken - den er kylet væk og pc kører nu
fint.

Vh. Woodi.