nVidia GeForce 6200 TurboCache understøtte~
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 15:05

Hvad går det nye Asus grafikkkort "NVidia GeForce 6200 TurboCache
understøtter 256 MB" ud på????

Det er lige kommet på markedet og koster under 500 kr.!!!

Jeg spiller meget sjællendt men jeg ønsker da stadig et kvikt grafikkort når
man f.eks. åbner pdf-filer, billeder mv. hvor mit nuværende grafikkort
hakker noget i det!

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-04-05 15:17

Turbocache betyder at grafikkortet bruger en del af system-RAM... Så der
f.eks. kun er 16 MB på selve kortet. Dette er en MEGET Langsom løsning,
som ikke kan anbefales.

Hvad har du af grafikkort nu??

Medmindre du vil have bedre 3D ydelse er der sandsynligvis ingen grund
til at opgradere kortet, dit problem med hakken ved PDF filer lyder som
en langsom CPU eller manglende drivere

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 16:45

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Medmindre du vil have bedre 3D ydelse er der sandsynligvis ingen grund til
> at opgradere kortet, dit problem med hakken ved PDF filer lyder som en

Jeg har et GeForce 2 MX400 64 mb... Jeg bruger mest pc'en til internet, mail
og heribland en del åbning af pdf-filer og div. billeder i Paint Shop Pro og
specielt pdf-filer er den meget langsom om at komme frem med billederne,
hvor teksten kommer rimelig hurtigt, men pc'en er selvfølgelig også en ældre
en!

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-04-05 17:30

> [...]
> hvor teksten kommer rimelig hurtigt, men pc'en er selvfølgelig også en ældre

Det er fordi adobe reader er langsom til at tegne siderne, det er din
CPU der bruges der, ikke dit grafikkort. når du ser på 2d grafik, bruges
grafikkortet mere eller mindre kun til at vise de ting som det modtager
fra CPUen.

Så det er spild af penge at købe et nyt kort, for at se PDF filer

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 17:34

> [...]
> fra CPUen.
>
> Så det er spild af penge at købe et nyt kort, for at se PDF filer

Ok - det var nu også mere fordi jeg skal ud at købe ny pc, så jeg aligevel
skal have et nyt grafikkort, men der er jo ingen grund til at købe et
"overkill" kort når behovet ikke er større...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-04-05 19:22

Mikkel wrote:

> Ok - det var nu også mere fordi jeg skal ud at købe ny pc, så jeg
> aligevel skal have et nyt grafikkort, men der er jo ingen grund til
> at købe et "overkill" kort når behovet ikke er større...

6200 NON-TC kortet er faktisk ret interessant pris/ydelsesmæssigt, de er dog
ikke helt i bund prismæssigt endnu her i landet, men det er i bund og grund
et 6600 kort, og kan ofte unlockes så det kører som sådan det.

Prøv at se tråden her:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=877533

Det kræver lidt modifikation (software mæssigt) af kortet, men så yder det
formidabelt i forhold til prisen. De TC kort har jeg derimod ikke megen
fidus til.

Jeg sætter fut til dk.edb.hardware.grafikkort da debatten hører hjemme der.