Vedr. Logitech MX1000 Midnight sort.
Fra : Vega

Dato : 15-04-05 23:36

Hej.

Jeg overvejer at købe denne mus og bytte min MX700 ud.
Jeg har bare et spørgsmål og det er: Bliver overfladen slidt af på MX1000
ligesom den sølv overfladen på MX700?

Mvh. Vega.

Fra : Johnny B 2000

Dato : 16-04-05 06:29

jeg har haft min i ca ½ år og jeg kan ikke se noget der minder om slitage på
den

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Vega

Dato : 16-04-05 08:35

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har haft min i ca ½ år og jeg kan ikke se noget der minder om slitage
> på den

Er det den sorte udgave du har?

Mvh. Vega.

Fra : Johnny B 2000

Dato : 16-04-05 09:14

den er mørke metal blå

Fra : Vega

Dato : 16-04-05 09:36

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> den er mørke metal blå

Ok, jeg vil købe den sorte udgave.
Hvilken musemåtte bruger du til den?

Mvh. Vega.

Fra : Johnny B 2000

Dato : 16-04-05 17:03

jeg bruger skrivebordet ( ahorn overflade )

den kører fint og jeg spiller meget CS:S

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-04-05 11:06

Vega skrev:

> Bliver overfladen slidt af på MX1000 ligesom den sølv
> overfladen på MX700?

Ikke selve overfladen, men Logitech-logoet forsvinder ret hurtigt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Vega

Dato : 16-04-05 12:39

> Ikke selve overfladen, men Logitech-logoet forsvinder ret hurtigt.

Ok, logoet er ikke væk på min MX700, men knapperne på siden og ovenpå, er
lidt slidte.

Mvh. Vega.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-04-05 12:53

Vega skrev:

> Ok, logoet er ikke væk på min MX700, men knapperne på siden og
> ovenpå, er lidt slidte.

På min tidligere MX700, blev sølvoverfladen også slidt af, men det
er endnu ikke sket på min MX1000, som bliver brugt rigtig meget,
så det tyder på at overfladen er stærkere på MX1000. At logoet på
toppen af den forsvinder, gør mig ikke det fjerneste. Det er ikke
for kønt i forvejen. Det er værre når overfladen begynder at gå
af, synes jeg.

PS. Min er også en Midnight-version. Faktisk så har jeg to og i
begge tilfælde har jeg bestilt en Midnight sort, men har hver
gang fået en metalblå, så jeg tvivler efterhånden på, at den kan
fåes i sort.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Vega

Dato : 16-04-05 13:24

> [...]
> toppen af den forsvinder, gør mig ikke det fjerneste. Det er ikke
> for kønt i forvejen. Det er værre når overfladen begynder at gå

Helt enig.

> [...]
> begge tilfælde har jeg bestilt en Midnight sort, men har hver
> gang fået en metalblå, så jeg tvivler efterhånden på, at den kan

Har set den flere steder hvor den er sort, og når det er sådan en jeg
bestiller har de bare at levere en sort.

Mvh. Vega.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-04-05 13:31

Vega skrev:

> Har set den flere steder hvor den er sort,

I virkeligheden eller på billeder?

> og når det er sådan en jeg bestiller har de bare at levere en
> sort.

Jeg har købt begge online og på billedet så den sort ud, hvilket
den i virkeligheden også gør fra bestemte vinkler, men farven er
altså mørkeblå. I øvrigt samme synsbedrag som diNovo-tastaturet,
som også ser sort ud fra bestemte vinkler og blå fra andre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Vega

Dato : 16-04-05 13:38

> I virkeligheden eller på billeder?

Ikke i virkeligheden, men når der står det er modellen Midnight Black, så
skal det jo være det.

> [...]
> altså mørkeblå. I øvrigt samme synsbedrag som diNovo-tastaturet,
> som også ser sort ud fra bestemte vinkler og blå fra andre.

Har bestilt den her nu.
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1094
Og den er sort, de har også den blå udgave.

Mvh. Vega.

Fra : Emil

Dato : 16-04-05 23:21

On Sat, 16 Apr 2005 14:37:31 +0200, Vega wrote:

>Ikke i virkeligheden, men når der står det er modellen Midnight Black, så
>skal det jo være det.

Er det ikke et spørgsmål om fortolkning af ord?

Ikke fordi jeg vil kloge mig på det; men forskellen mellem sort
og midnatssort gør vel en forskel?
Den sorte nattehimmel er vel meget mørkeblå?
Bare en tanke herfra.

m.v.h. Emil

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-04-05 17:19

Vega skrev:

> Ikke i virkeligheden, men når der står det er modellen
> Midnight Black, så skal det jo være det.

Ja, se det vil jeg jo også mene.

> Har bestilt den her nu.
> http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1094
> Og den er sort, de har også den blå udgave.

Okay. Så er det nok bare min forhandler, som er en glatnakke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Vega

Dato : 16-04-05 18:17

> Okay. Så er det nok bare min forhandler, som er en glatnakke.

Hvem har du købt den hos?
Hehe, nu må vi se når jeg får den på tirsdag.

Mvh. Vega.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-04-05 18:50

Vega skrev:

> Hvem har du købt den hos?

Den første blev købt hos <http://www.itbutikken.dk/> og den anden
hos <http://www.bbec.dk/>. I begge tilfælde bestilte jeg den sorte
og på fakturaerne stod der, at det var den sorte (Midnight Black),
men begge var som sagt mørkeblå.

> Hehe, nu må vi se når jeg får den på tirsdag.

Ja, det må vi. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-04-05 23:26

Emil skrev:

> Den sorte nattehimmel er vel meget mørkeblå?
> Bare en tanke herfra.

Det er der jo egentlig noget om...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Vega

Dato : 16-04-05 23:59

> Det er der jo egentlig noget om...

Ja,men hvis i nu ser på billedet, ser den altsåmegetsort ud, men jeg skal
nok skrive i tråden her eller en ny, når jeg har fået den. Så vi kan få styr
på farven.

Mvh. Vega.

Fra : Emil

Dato : 17-04-05 01:28

Vega wrote:

> [...]

>nok skrive i tråden her eller en ny, når jeg har fået den. Så vi kan få styr

Det vigtigste er nok, at justere/kalibrere sin skærm i forhold
til det aktuelle lysindfald. Det snyder meget her i foråret.

En "Gråkile" er løsningen. Den kan hentes på ?

m.v.h. Emil

Fra : Vega

Dato : 19-04-05 18:03

> [...]
>
> Jeg overvejer at købe denne mus og bytte min MX700 ud.
> Jeg har bare et spørgsmål og det er: Bliver overfladen slidt af på MX1000

Så fik jeg min MX1000 i dag, og den er midnat sort. Så det er jo lækkert
nok.
Det er en kanon mus også.

Mvh. Vega.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-04-05 18:16

Vega skrev:

> Så fik jeg min MX1000 i dag, og den er midnat sort. Så det
> er jo lækkert nok.

Ja, det må man sige. Så kan den altså også fåes i sort. :)

> Det er en kanon mus også.

Ingen tvivl om det. Jeg er også meget glad for min.

--
Hilsen
Madsen