Super underlig fejl med server
Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 13-04-05 18:41

Hejsa

Jeg har en hjemmeserver (AMD 800Mhz med en relativ nu HD da den gamle blev
ustabil) med windows 2003

Problemet er at serveren nogen gange går i står. Hermed mener jeg ALT mus,
netkommunikation (bruger remote desktop til den). Denne frysning kan vare
mange timer. MEN hvis jeg ja.....spaker let til computeren VUPTI alt kørere
vidre som om intet var hent. Ingen fejl i error log eller noget. Det var
lidt det samme syndrom med den gamle disk og trode det var disken der var
problemet (det er jo ret oplagt!). Men det mærkelige er at den siger ingen
mislyder, er helt ny, og spinder MENS den er locked.

Hvad faen kan få en computer til at fryse på denne måde og 100% sikkert kan
vækkes til live ved at sparke til den!!!!

Harddisk var mit bud, men Cpu, bundkort, ram? Jeg har ikke ekstra hardware
til den da den er så gamel så jeg kan ikke lave trial and error på
komponenterne.

Der er ikke tilkoblet mus eller ligende så der er ikke fordi at en
screensaver eller ligende bliver deaktivereret.

Tak på forhånd
Anders

Fra : Morten L

Dato : 14-04-05 16:19

"Anders K. Jacobsen" <none@at.all> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er ikke tilkoblet mus eller ligende så der er ikke fordi at en
> screensaver eller ligende bliver deaktivereret.

SCSI-fejl er mit bud
maskiner kan fryse aldeles, f.eks. hvis termineringen fjernes, også vågne op
til dåd, når bussen igen er OK
/Morten

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 14-04-05 17:07

> SCSI-fejl er mit bud
> maskiner kan fryse aldeles, f.eks. hvis termineringen fjernes, også vågne
> op til dåd, når bussen igen er OK

Den har ikke SCSI men kun IDE interface. Men godt forslag. Kunne det tænkes
at IDE bussen kunnne være defekt på en eller anden måde? Det er bare SÅ
underligt at fysisk påvirkning kan gøre noget ved at bundkorts komponenter.

Fra : Ejnar Jensen

Dato : 15-04-05 09:55

>Den har ikke SCSI men kun IDE
>interface. Men godt forslag. Kunne det tænkes
> [...]

Start med at sikre dig, at alle komponenter siddeer godt fast i
bundkortet. Tag dem ud, en efter en, og sæt dem i igen, så du er
100% sikker på, at de sidder som de skal!!.

Mvh.
Ejnar.