Fryser under installering...
Fra : Christian Poulsen

Dato : 13-04-05 15:04

Hej
Vi har lige bygget en computer. Vi har bare et problem. Når vi prøver at
installere xp fryser den efter 4-5 min. Er der nogle der ved hvad det kan
skylles?

Den består af :
Bundkort : Abit AA8XE-3rd Eye
Processor : Pentium 4 640 3.2 GHz
Ram : Kingston ValueRAM KVR533D2N4K2/1G
Grafikkort : ASUS EN 6600 GT - 128MB GDDR3 - PCI Express
Harddisk : Maxtor DiamondMax 10 200 GB - SATA
Kabinet : Chieftec Dragon DA-01SL-D - 410W
Brænder : BenQ DW1620
Strømforsyning : ATX12V 2.0 410W

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 13-04-05 15:23

> Vi har lige bygget en computer. Vi har bare et problem. Når vi prøver at
> installere xp fryser den efter 4-5 min. Er der nogle der ved hvad det kan
> skylles?

Hvis det er det samme sted den fryser hver gang kunne jeg godt mistænke
rammen, specielt hvis det kører som dual ddr.

> Bundkort : Abit AA8XE-3rd Eye
> Ram : Kingston ValueRAM KVR533D2N4K2/1G

Har selv for nylig haft bøvl med kingston ram og abit board (ic7), løste
problemet ved at rive den ene af de 2 stænger ud, så mit råd er: Prøv at
gøre som mig Hvis det ikke skulle virke må du håbe andre har en bedre
ide.

Mvh. Søren

Fra : Christian Poulsen

Dato : 13-04-05 15:52

Vi har prøvet at køre med ramblokene hver for sig. Men det hjalp ikke....
Kan strømforsynningen være for lille ?

"Søren Christensen [8000]" <5161120m001NOOOOSPAM@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:425d2b3a$0$13728$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Lars & Jane

Dato : 13-04-05 16:06

Hmm. Kan værre mange ting, har selv prøvet det før med dårlige læse drev,
men i dette tilfælde er det vel nyt....? kan også lyde som cpu varme
problemer, eller graffik, ja det kan værre meget, men prøv at slutte så lidt
hardware til som muligt, så er strømfors da udelukket...
ellers skriv igen...
Mvh Lars & Jane...

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 13-04-05 16:36

> problemer, eller graffik, ja det kan værre meget, men prøv at slutte så
> lidt
> hardware til som muligt, så er strømfors da udelukket...

Ja go ide, pil _alt_ unødvendigt fra så burde psuen være udelukket som fejl.

Fra : Sander

Dato : 13-04-05 17:21

Prøv da lige at gå i bios, og find Hardware monitor,
så kan man da se om det er cpu der er for varm,
er den ikke korrekt monteret med køler, vil den
sandsynligvis bare stige i temperatur stille og roligt.
Sander.

"Søren Christensen [8000]" <5161120m001NOOOOSPAM@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:425d3c6c$0$5103$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

Fra : Christian Poulsen

Dato : 13-04-05 21:31

Temp på cpu er 51 grader

Fra : Kludder

Dato : 13-04-05 16:53

Har selv lige haft samme problem.. Det var køleRippene/Blæseren til CPU'en
som ikk var klikket helt ned..hvor den hører Hjemme..selvm den så ud til at
sidde hvor den skulle være.. Det var åbenbart nok til at maskinen frøs, ved
install af XP.. Held og lykke..

Fra : Lars & Jane

Dato : 14-04-05 03:27

Så ville jeg nok prøve, graffikkortet, prøv at sætte et gammelt pci kort i ,
og se om ikke dert løser det.
Lars...