Medion MP3-afspiller fra Aldi
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-05 22:27

Aldi reklamerer med en Medion MP3-afspiller for tiden, som ser ud til
at være denne her: <http://dapreview.net/comment.php?comment.news.666>.

De påstår, at man kan tømme sit digitalkamera over i den, men nævner
desværre ikke hvordan. Tror I det foregår ved at flytte kortet over i
afspilleren, som jo så kun kan lade sig gøre, hvis kameraet bruger et
SD/MMC-kort, eller kan det mon også gøres via et medfølgende kabel?

Hvis man kunne gøre det via et kabel (memorykortet i mit kamera er et
Compact Flash-kort), så ville det jo være et billigt alternativ til
en iPod Photo f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Søren Blom

Dato : 12-04-05 22:47

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev
> [...]
> afspilleren, som jo så kun kan lade sig gøre, hvis kameraet bruger et
> SD/MMC-kort, eller kan det mon også gøres via et medfølgende kabel?

Jeg har læst annoncen sådan, at der er USB stik i dyret, men jeg skal svare
dig imorgen.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-05 22:58

Søren Blom skrev:

> Jeg har læst annoncen sådan, at der er USB stik i dyret,

Spørgsmålet er så bare, om det er et han-stik beregnet til at
koble afspilleren til en computer med, eller om det er et hun-
stik, så man blot kan koble kameraet til den via USB og få tømt
memorykortet den vej.

> men jeg skal svare dig imorgen.

Det lyder godt. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 13-04-05 00:05

On Tue, 12 Apr 2005 23:57:57 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>koble afspilleren til en computer med, eller om det er et hun-
>stik, så man blot kan koble kameraet til den via USB og få tømt

Spørgsmålet er nu nærmere, om der er USB Host i den - er der ikke det,
er det ligegyldigt hvilket stik, der er i.

Fra : Søren Blom

Dato : 13-04-05 12:13

<jubija@yahoo.dk> skrev

> Spørgsmålet er nu nærmere, om der er USB Host i den - er der ikke det,
> er det ligegyldigt hvilket stik, der er i.

Kan ikke lige svare på, om der er USB Host i den, men der er både USB stik
og kortlæser til SD kort. I brugsforvirringen står der at den kan fungere
som ekstern harddisk, men afspilleren kan kun gengive MP3, WMA og WAV filer.
Så jeg vil tro at man kan sætte den til computeren og den så vil dukke op i
stifinder, har ikke lige mulighed for at prøve det efter nu, men senere idag
har jeg måske.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-04-05 16:48

Søren Blom skrev:

> Kan ikke lige svare på, om der er USB Host i den, men der er
> både USB stik og kortlæser til SD kort.

Problemet er, at den skal kunne kobles til mit kamera direkte og
da kameraet kører med Compact Flash, kan jeg ikke bare tage det
ud og proppe det i den, da den jo så kun understøtter de tynde
SD/MMC-kort. Mit håb var så, at jeg kunne overføre med et USB-
kabel på samme måde, som jeg kan overføre via USB til en computer
og det kræver så ifølge "jubija@yahoo.dk", at den har USB-Host.
Det tvivler jeg nu bare stærkt på, at den har.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jan J

Dato : 14-04-05 21:54

>Hvis man kunne gøre det via et kabel (memorykortet i mit kamera er et
>Compact Flash-kort), så ville det jo være et billigt alternativ til
>en iPod Photo f.eks.
Den kan kun kopierer fra SD/MMC kort til HD'en.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-04-05 22:21

Jan J skrev:

> Den kan kun kopierer fra SD/MMC kort til HD'en.

Øv.

Nå, men tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : KsNa

Dato : 15-04-05 18:38

> Øv.

Jeg så på æsken i en ALDI-butik idag og der står "kopiering direkte fra
digitalkamera", den var desværre låst inde i et glasskab så et nærmere
studie af pakken var ikke muligt.

Du kunne jo evt. købe én og hvis den ikke opfylder forventningerne, retur
med den.

Mvh
Kim

Fra : Torben Andersen

Dato : 15-04-05 19:08

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> studie af pakken var ikke muligt.
>
> Du kunne jo evt. købe én og hvis den ikke opfylder forventningerne, retur

Har købt mp3 afspilleren og den kan modtage data eller billeder fra kamera.
Har selv et nikon coolpix 5700.
Det er beskrevet i brugsanvisningen hvordan, men der står også at det måske
ikke alle typer kameraer der kan bruge denne funktion

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-04-05 22:01

KsNa skrev:

> Du kunne jo evt. købe én og hvis den ikke opfylder
> forventningerne, retur med den.

Jeg er ikke sikker på om Aldi vil tage den retur, når den er
købt beset, men det er muligt at de vil.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 16-04-05 00:21

On Fri, 15 Apr 2005 23:00:42 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg er ikke sikker på om Aldi vil tage den retur, når den er
>købt beset, men det er muligt at de vil.

Aldi tager ALTID varerne retur uden brok.

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-04-05 22:01

Torben Andersen skrev:

> Det er beskrevet i brugsanvisningen hvordan, men der står også
> at det måske ikke alle typer kameraer der kan bruge denne
> funktion

Hvis det kun kan foregå via den indbyggede kortlæser, så må det
være ret begrænset, for mange, og specielt spejlrefleksdigital-
kameraer, kører med Compact Flash.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben Andersen

Dato : 16-04-05 06:20

> Hvis det kun kan foregå via den indbyggede kortlæser, så må det
> være ret begrænset, for mange, og specielt spejlrefleksdigital-
> [...]

Det foregår mellem usb stik fra kamera til mp3 spiller.
Der er et stik der sættes i mp3 spilleren og i den anden ende af ledningen
er der et usb hun stik.
På denne side http://www.dapreview.net/content.php?review.140 er vist at du
også kan bruge en flashkortlæser.
Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-04-05 11:03

Torben Andersen skrev:

> Det foregår mellem usb stik fra kamera til mp3 spiller.
> Der er et stik der sættes i mp3 spilleren og i den anden ende
> af ledningen er der et usb hun stik.

Aha! Det lyder interessant, for så må det også kunne lade sig
gøre at tømme et kamera med Compact Flash over i den. Hvis ikke
direkte så vha. en ekstern kortlæser.

--
Hilsen
Madsen