deecting IDE ... meeeget langsom
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 10-04-05 19:52

Hejsa,

Sidder og glor på en skærm, der skal bruge over 1 minut på "detecting
IDE-drives ...". Den finder så min HD og mit CD-drev og xp-installationen
går igang. SÅ lang tid tager det da ikke oder was?

ras

Rasmus Carlsen
www.carlsenskontor.dk

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 10-04-05 23:19

"Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>IDE-drives ...". Den finder så min HD og mit CD-drev og xp-installationen
>går igang. SÅ lang tid tager det da ikke oder was?

Det bør normalt ikke tage så lang tid.
Hvordan er diskene jumpet og kablet?
Har du testet disk og kabler for fejl?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 11-04-05 07:07

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev:

> Det bør normalt ikke tage så lang tid.
> Hvordan er diskene jumpet og kablet?

- begge er på master og sat på hver sit kabel

> Har du testet disk og kabler for fejl?

- HD er faktisk på 160 gb, men maskinen ser kun de 120 ... jeg prøver med en
anden disk.

takker,
ras

Fra : Henning

Dato : 11-04-05 11:32

>- HD er faktisk på 160 gb, men maskinen ser kun de 120 ... jeg prøver med en
>anden disk.

"Maskinen" - mener du bios eller Windows?
Opdater bios hvis det er her problemet ligger, opdater Windows med SP1
hvis det er her problemet ligger.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 11-04-05 12:50

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> "Maskinen" - mener du bios eller Windows?
> Opdater bios hvis det er her problemet ligger, opdater Windows med SP1
> hvis det er her problemet ligger.

- det er bios, der skriver 120 gb ... jeg er ikke kommet i windows endnu,
for der går uorden i installationen (af win MCE).

ras

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-04-05 17:01

> [...]

>- begge er på master og sat på hver sit kabel

>- HD er faktisk på 160 gb, men maskinen ser kun de 120 ... jeg prøver med en

Hvilke kabler bruger du? 80-leder?

Hvis du ikke kan installere Windows er der sandsynligvisnoget galt med
hardwaren (kabler/disk/controller/bundkort) eller indstillingerne i
BIOS.
Du må feljfinde.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 11-04-05 17:13

> Hvis du ikke kan installere Windows er der sandsynligvisnoget galt med
> hardwaren (kabler/disk/controller/bundkort) eller indstillingerne i
> BIOS.
> Du må feljfinde.

- satte en anden disk i og nu går det hele som smurt. Den dumme disk tester
jeg så på et senere tidspunkt. Den har hidtil fungeret ...

ras