Hjælp til computeren
Fra : N9

Dato : 10-04-05 09:32

hej

Jeg skal til at genintallere en computer. Men jeg kan ikke få computeren til
at starte op.
jeg ved at den har virket, for da jeg første gang har starte computer,
startede den fint op.
Da bios'en var med password pillet jeg bateriet ud og sæt den i igen efter
15 min. For jeg ville ændre bot sekvens.
Men efterfølgende vil maskinen slet ikke starte op, når jeg trykker på start
knappen, start den, men efter 1 sek. slukker den igen af selv selv. Det er
en ASUS A7V bundkort.
Nogle som har en ide om hvad der skulle være galt.

Forhånd tak.

N9

Fra : Peter

Dato : 10-04-05 11:28

"N9" <nhiasy@hotmail.com[NOSPAM]> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ASUS A7V bundkort.
> Nogle som har en ide om hvad der skulle være galt.

Gå ind i bios igen og load default setup og save opsætningen.

Peter B

Fra : Peter

Dato : 10-04-05 12:41

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gå ind i bios igen og load default setup og save opsætningen.
>
> Peter B

Hvis det er en lidt ældre computer, skal du nok også lave en harddisk
detekt.

Peter B

Fra : N9

Dato : 10-04-05 15:32

Hej

Jeg kan slet ikke se opstartning, og kan derfor ikke vælge og trykke på
del.
Den kommer der til hvor den lige skal tage fat i bios og så slukker den af
sig selv.

Hilsner

N9

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-04-05 19:10

"N9" <nhi@stofanet.dk[remove]> skrev i en meddelelse
> [...]
> del.
> Den kommer der til hvor den lige skal tage fat i bios og så slukker den af

Hvis strømstikket til din cpu blæser sidder på det forkerte stik, vil den
gøre som du beskriver, idet den så ikke tror at cpublæseren kører og derfor
lukker for at beskytte den.
Hvis ikke du har ændret på noget, så det kan udelukkes, ville jeg nok først
forsøge med en anden strømforsyning.
Selv om den lige starter kortvarigt kan strømforsyningen sagtens være
defekt.

Kurt

Fra : N9

Dato : 10-04-05 20:10

Hej

Jeg har prøver med en anden strømforsyning og det dutter ikke, men jeg tror
jeg prøver med en anden blæser imorgen.
tak for besvarelsen

Hilsner

N9

Fra : N9

Dato : 11-04-05 19:57

tak for hjælpen, det var blæseren.

Fra : Khawk

Dato : 10-04-05 15:51

> [...]
> en ASUS A7V bundkort.
> Nogle som har en ide om hvad der skulle være galt.

Nogle bundkort sørger for at slukke computeren hvis cpublæseren ikke kører
hurtigt nok. Man kan slå det fra i bios, men det kræver at man har en hurtig
nok blæser sat på for at komme så langt. Hvis man resetter bios bliver
indstillingen slået til igen.

mvh

Kim