Scanner eller all in one
Fra : HL

Dato : 09-04-05 16:54

e en scanner til at scanne foto til computer.Skal en købe en
scanner for sig eller en All in One model? Jeg vil gerne købe en billig men
god model.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 09-04-05 18:01

"HL" <erikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
>e en scanner til at scanne foto til computer.Skal en købe en scanner for
>sig eller en All in One model? Jeg vil gerne købe en billig men god model.

Vil du scanne negativer eller dias ind skal du vælge en scanner med dias
adapter, og helst med en opløsning på 2400PPI.

Er det derimod kun papirbilleder stiller det dig lidt mere frit, der kræves
ikke den store opløsning, men er det hovedsagelig til indscanning af
billeder vil jeg stadig anbefale en separat scanner frem for en All in One
model.

Jeg tror jeg vil anbefale en Canon eller Epson i den prisklasse der passer
dig bedst.

--
Kristian

Fra : Hansen

Dato : 09-04-05 21:22

> [...]
> e en scanner til at scanne foto til computer.Skal en købe en
> scanner for sig eller en All in One model? Jeg vil gerne købe en billig

Det gør du bare.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 10-04-05 12:30

Hej
Køber du en alt for billig scanner kan du lige så godt købe en All in One
model fordi den nok ikke er bedre.
Jeg ville også have en All in One men valgte i stedet en almindelig scanner.
Valget faldt på en Epson Perfection 1670 Photo. Den scanner i 2400x3600
optisk. Alt det man skal bruge til scanning af lysbilleder og negativer er
integreret i låget. Når du er færdig med at scanne sætter du bare lågets
indvendige beklædning på igen, nu ved du altså hvor tingene er næste gang du
skal scanne billeder.
Låget kan frit bevæge sig i hængslerne dvs. at du kan scanne selv ret tykke
bøger ja du kan endda problemfrit tage låget helt af hvis du ønsker det dog
kun delvist under indscanning af billeder. Der følger et rimeligt udbud af
software med og scanneren er forsynet med fire knapper bl.a. til direkte
kopiering.
mvh
Kurt

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-04-05 19:34

> [...]
> e en scanner til at scanne foto til computer.Skal en købe en
> scanner for sig eller en All in One model? Jeg vil gerne købe en billig

Hold dig endeligt fra HP's billige All in One modeller. De er møgelendige
til at scanne.