RAM kompatibiltet
Fra : Navigator

Dato : 08-04-05 09:55

Hej

Jeg har netop investeret i en ekstra ramklods til mit Asrock bundkort P4S61.
Opgraderet fra 512 til 1024 Mb. Det kniber dog for mig at få rammen til at
kører 200 MHz. Der er en option der giver større sikkerhed for at køre
stabil i BIOS og den er jeg nødt til at slå til for at kunne starte op. Det
betyder at rammen kun bliver sat til at køre 166 eller 133 MHz alt efter
hvordan jeg forsøger at justere de andre indstillinger i BIOS.

Hvis jeg kun smider den ene af klodserne i ad gangen kører det hele fint med
200MHz, jeg kan endog OC min P4 3000 MHz til 3400 MHz.

Systemoplysninger på rammen taget fra EVEREST:

@ 200 MHz 3.0-4-4-8 (CL-RCD-RP-RAS) (16 chips)

@ 200 MHz 3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) (8 chips)

SÅ mit spørgsmål lyder om det kan være de 2 ram klodser der ikke passer
sammen (den ene er med 8 chips den anden med 16 chips).?

Er der andet jeg skal se på evt. indstillinger i BIOS?

På forhånd tak

Henrik Nørager