ASUS P4P8X motherboard/P4 2.2Ghz CPU
Fra : Jan Hougaard

Dato : 07-04-05 18:07

Jeg har købt en brugt P4 2.2Ghz til mit Asus P4P8X motherboard.
Cpu'en er med 400Mhz FSB.
Denne for at være helt præcis.
http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=sl5zu

Motherboardet er også brugt, som jeg ikke har haft mulighed for at
teste med en anden cpu. Men det skulle virke.

Jeg kan s*u ikke få skidtet til at spille sammen.
Testet med 1 stk 128MB PC2700DDR ram som er ok.
Har dog kun haft et PCI skærmkort i, men det skulle vel ikke betyde noget.
Jeg har prøvet at resette bios.
"Lampen" på mb lyser og blæseren køre, men intet signal på monitoren.

Nogen der har en idé om hvad det kan være.

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-04-05 18:21

> Jeg har købt en brugt P4 2.2Ghz til mit Asus P4P8X motherboard.
> Cpu'en er med 400Mhz FSB.
Det burde da funke...

> Testet med 1 stk 128MB PC2700DDR ram som er ok.
Skal der ikke 2 (ens) RAMblokke i for at det spiller?
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P8X&langs=01

> Har dog kun haft et PCI skærmkort i, men det skulle vel ikke betyde noget.
Har du PCI-skærmkortet monteret i PCIsocket1?

Kommer der fejlmelding fra lydkortudgangen
Har du tilsluttet højttalere hertil? (grønt(?) stik)
Er intern skodspeaker forbundet?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jan Hougaard

Dato : 07-04-05 19:20

"Villy Jensen" skrev i en meddelelse
> Det burde da funke...

Tjaee.. det troede jeg også

> Skal der ikke 2 (ens) RAMblokke i for at det spiller?
> http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P8X&langs=01

Ikke ifølge manualen.
Kun hvis man skal køre dual-channel.

> Har du PCI-skærmkortet monteret i PCIsocket1?

Jeg har prøvet forskellige sokler.

> Kommer der fejlmelding fra lydkortudgangen
> Har du tilsluttet højttalere hertil? (grønt(?) stik)
> Er intern skodspeaker forbundet?

Nej det har jeg godt nok ikke.
Det var sikkert en idé at prøve det.
Måske sender den mig et par velmente beep

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-04-05 19:26

> Nej det har jeg godt nok ikke.
> Det var sikkert en idé at prøve det.
> Måske sender den mig et par velmente beep

Neej, mobo's er mere kvikke i dag: De kan f.ex. sige:
"Please check video adaptor" og
"Please check keyboard, RAM or harddisk"
via lydkortlinjeudgangen til højttalerne!
(eller på kinesisk, hvis jumper er sat hertil)
Og DET er smart!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy