Kan man sætte et USB2-PCI-kort i enhver co~
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-04-05 15:24

Min bror har en cirka 6 år gammel computer (P3 733 Mhz) med tre
USB1-porte - hvoraf kun to kan bruges på én gang, da pc'en ellers
fryser (*). Han vil gerne "opgradere" til USB 2 med et PCI-kort med
fire USB-porte.
Vil det kunne lade sig gøre - både at få den højere hastighed og få
fire virksomme porte fremfor de to, han kan bruge nu.

(*) den går også i stå, hvis man forsøger at fjerne eller tilføje en
USB-enhed til computeren mens den kører. Men det probæem er det aldrig
lykkedes os at løse.

På forhånd tak

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-04-05 15:30

<jubija@yahoo.dk> skrev

> [...]
> Vil det kunne lade sig gøre - både at få den højere hastighed og få
> fire virksomme porte fremfor de to, han kan bruge nu.

Ja, det burde der ikke være nogle problemer med. Muligvis kan du få
problemer med Win XP og highspeed, men det løses med SP 2.

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

Fra : Henning Larsen

Dato : 07-04-05 15:57

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> (*) den går også i stå, hvis man forsøger at fjerne eller tilføje en
> USB-enhed til computeren mens den kører. Men det probæem er det aldrig

For at man kan bruge et USB2 pci-kort skal bundkortet understøtte pci
version 2.2 eller nyere. Jeg har selv en gammel pc fra 1998 stående som har
pci version 2.2, og her har jeg monteret et USB2 kort. Jeg har også en endnu
ældre pc fra 1996 som har pci version 2.1, og her virker USB2 kortet ikke.
Man man normalt se pci versionen i BIOS.

Henning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-05 17:02

jubija@yahoo.dk skrev:

> Vil det kunne lade sig gøre - både at få den højere hastighed og få
> fire virksomme porte fremfor de to, han kan bruge nu.

Måske. Visse bundkort kan ikke håndtere USB2.0... Et af dem er ECS
K7S5A.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-04-05 10:05

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev

> Måske. Visse bundkort kan ikke håndtere USB2.0... Et af dem er ECS
> K7S5A.

Nåh, både min søster og svoger har maskiner med dette bundkort bygget af
mig, og der kører USB 2.0 fremragende...

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!