Kan det her lade sig gøre..
Fra : Morten Decker

Dato : 06-04-05 16:45

Hejsa..

Jeg undersøger mulighederne for at opgradere min PC og havde kigget på
at købe ny processor men er i tvivl om den kan køre sammen med mit
gamle motherboard.

CPU'en jeg ville købe er en Athlon XP 3000+
AMD Athlon XP 2.17 GHz / 128 KB L1 Cache / 333 MHz

Og mit motherboard er et ABIT KT7A

manual her
http://www.abit.com.tw/page/en/download/download_detail.php?pFILE_TYPE=Manual&pMAIN_TYPE=Motherboard&pTITLE_ON_SCREEN=KT7A&pSOCKET_TYPE=Socket+A

Umiddelbart så passer de sammen med hensyn til Socket A, men der er
garanteret en milliard andre faktore der spiller ind her..

Kan det overhovedet lade sig gøre eller skal jeg bare bruge de 800-900
kr på et nyt motherboard?

mvh og tak for hjælpen..

Morten

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-04-05 19:27

Morten Decker wrote:
> CPU'en jeg ville købe er en Athlon XP 3000+
> AMD Athlon XP 2.17 GHz / 128 KB L1 Cache / 333 MHz
> Og mit motherboard er et ABIT KT7A

De passer ikke sammen, FSBen er forskellig:
http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=KT7A&fMTYPE=Socket%20A&pPRODINFO=Specifications

Processoren skal køres ved 333MHz på Front Side Bussen og
dit bundkort kan max køre med 266MHz.

Så nyt bundkort og ny RAM, men så får du også en væsentlig
hurtigere maskine.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-04-05 20:04

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Så nyt bundkort og ny RAM, men så får du også en væsentlig
> hurtigere maskine.

En billig opgradering kunne være følgende dele:
Ca kr 1.400,- + porto.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 21:31

Ok, tænkte nok det skulle være sådan noget,træerne vokser ikke ind i
himlen :)

Tak for hjælpen, jeg kigger på forslaget og andre alternativer..

/Morten

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-04-05 08:12

Morten Decker wrote:
> Ok, tænkte nok det skulle være sådan noget,
> træerne vokser ikke ind i himlen :)

Du kan også bare vælge en anden CPU og så genbruge dit
bundkort.
Det kræver bare den har 266MHz FSB, som denne:

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-04-05 08:20

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Du kan også bare vælge en anden CPU og så genbruge dit
> bundkort.
> Det kræver bare den har 266MHz FSB, som denne:

Hmm, ovenstående udsagn er jeg lige lidt usikker på, måske
nogen andre gider eftertjekke det?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund