Processor
Fra : NH

Dato : 05-04-05 19:33

Er på bar bund her.
Jeg er i gang med at undersøge hvad jeg skal købe
af bærbar, kan se at ved køb af en mobile Processor
sparer man gevaldig på batteriet, men er der forskel på ydeevnen
for foreksempel en Intel Celeron M 1.5 GHz og en Desktop Pc Celeron 1.5
GHz.
Takker for eventuelle svar.

Mvh Niels

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-04-05 20:23

NH wrote:
> [...]
> sparer man gevaldig på batteriet, men er der forskel på ydeevnen
> for foreksempel en Intel Celeron M 1.5 GHz og en Desktop Pc Celeron 1.5

Jeg ville i det hele taget holde mig fra Celeron-modellerne, da deres
performance er langt under tilsvarende pentium modeller.

Gå efter en Pentium M, de yder bedre end en Pentium 4 ved samme
frekvens, især ved f.eks. kontorprogrammer (tekst, internetsurf, mail
osv) og bruger ikke ret meget strøm.

Fra : NH

Dato : 06-04-05 06:00

> [...]
> især ved f.eks. kontorprogrammer (tekst, internetsurf, mail osv) og bruger
-----------------
Tak for svaret.
Efter at have surfet lidt rundt, tror jeg nok at jeg vil følge dit råd.

Mvh Niels

Fra : Søren Nielsen

Dato : 06-04-05 16:19

Esben von Buchwald wrote:

> Jeg ville i det hele taget holde mig fra Celeron-modellerne, da deres
> performance er langt under tilsvarende pentium modeller.

Langt under er måske så meget sagt. Jeg erindrer en test på Toms Hardware
(?), hvor de testede en Celeron M 1,3 GHz og en Pentium M 1,4 GHz, og hvor
konklusionen var, at ydelsesforskellen ikke skulle tillægges større værdi
end de 100 MHz, der var i forskel mellem dem. Hvis prisen er en afgørende
faktor, så kan der være grund til at vælge en Celeron M.
Men ellers er jeg enig i, at man bør gå efter en M-processor.

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 06-04-05 21:23

> [...]
> faktor, så kan der være grund til at vælge en Celeron M.
> Men ellers er jeg enig i, at man bør gå efter en M-processor.

Hrm...

En almindelig P4 på 2 GHz eller deromkring er vel lige så hurtig som en
Celeron 2,4 GHz, og en Pentium M 1,6 GHz er vist mindst lige så hurtig som
en alm. P4 2 GHz, såh...

Brian

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-04-05 13:03

Brian Lund wrote:

> [...]
>
> En almindelig P4 på 2 GHz eller deromkring er vel lige så hurtig som
> en Celeron 2,4 GHz, og en Pentium M 1,6 GHz er vist mindst lige så

Jeg er lidt i tvivl om, hvor du vil hen?

Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 21:13

NH skrev:

> Er på bar bund her.

Ja, det kan jeg se...

> af bærbar, kan se at ved køb af en mobile Processor

dk.edb.hardware.baerbar er gruppen