Billigste maskine der kan køre de nye Dx9 ~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-04-05 19:15

Frk´s maskine er kaput og vi skal have bygget noget nyt.
Men hvad skal vi vælge når vi vil have mest for pengene !!
Vi behøver Ikke skærm/tastatur dvddrev disk 1,44 men stort set alt det andet
!!
og et fedtet budget på max 3000 Kr ?!?
Nogen forslag ?!?

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-04-05 21:51

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> [...]
> Men hvad skal vi vælge når vi vil have mest for pengene !!
> Vi behøver Ikke skærm/tastatur dvddrev disk 1,44 men stort set alt det

AMD64 3000+: ca 1000kr
Socket939 mobo, f.eks. Asus A8V: 780Kr.
512MB RAM, alt mellem 265 og 2002Kr

Jeg er i tvivl om I også skal have grafikkort. Jeg er ikke spil-o-man,
så personligt vil jeg have det fint med et gammelt passivt kølet GFX
kort Jeg overlader det til andre at anbefale et grafikkort.

Kai

Fra : Rander

Dato : 05-04-05 00:27

Mon, 04 Apr 2005 22:51:17 +0200 brugte Kai Harrekilde-Petersen 21 linier på
at fortælle dette til dk.edb.hardware:

> [...]
>så personligt vil jeg have det fint med et gammelt passivt kølet GFX
>kort Jeg overlader det til andre at anbefale et grafikkort.

Radeon 9600 Pro 256MB er et kanon kort til prisen...
<http://www.hk-automation.dk/catalog/product_info.php?cPath=1_4_25&products_id=136>

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Der er tre små ord, der gør livet lyst og let: En svulmende bankkonto. (Rune T. Kidde)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-04-05 10:28

Rander skrev:

> Radeon 9600 Pro 256MB er et kanon kort til prisen...

Det mener du vel ikke seriøst?

nVidia GF 6600 til 1037,- løber i cirkler omkring 9600 Pro.
Mit GF4 Ti4200 til knap 400,- er i visse tilfælde hurtigere end Radeon
9600 Pro.

FUT:dk.edb.hardware.grafikkort

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-04-05 23:15

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det mener du vel ikke seriøst?

Jeg ville nok heller ikke købe ovenstående kort, hvis jeg var på udkig efter
et nyt kort i dag.

> nVidia GF 6600 til 1037,- løber i cirkler omkring 9600 Pro.
> Mit GF4 Ti4200 til knap 400,- er i visse tilfælde hurtigere end Radeon
> 9600 Pro.

Givetvis. Men nok ikke i DX9 spil, som der blev spurgt til.

mvh
Jeppe Seidelin Dam