Opgradering af PC
Fra : Kristoffer Brinch Kj~

Dato : 03-04-05 12:17

Hej

Jeg har fået penge tilbage i skat (4300 kroner) og de skal fluks bruges til
at opgraderere min Athlon 1GHz.

Men jeg ville blive meget taknemmelig hvis jeg kunne får en second-opnion på
setupet før jeg
bestiller det.

Af processer har jeg overvejet en Athlon64, 3200+, med 939 sokkel. Sådan en
koster lidt under 1400 kroner.

Bundkortet kunne være enten Abit AN8 eller Asus A8N, alt efter hvad der lige
er på lager. De er begge baseret på nVidia4 og koster 1000 kroner.

Rammen kunne være Dane-Elec Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400 til 900
kroner.

Med grafikkortet er jeg mere i tvivl, jeg har kigget på Asus EN6600
(GeForce) og Abit ARX600 (Radeon X600) kort, der begge kan fås til under en
tusse, men jeg ved
faktisk ikke hvad der er bedst.

Jeg beholde min gamle hd (Western Digital 200 gigs ATA) og mit PCI lydkort
(Audiophile) samt mit kabinet, hvis det altså kan køre med mit nye bundkort
(et alm ATX kabinet) ?

Ser det fuldstændig vanvittigt ud ?

Venlig Hilsen
Kristoffer
kristoffer@stud.ku.dk

Fra : Vega

Dato : 03-04-05 13:01

"Kristoffer Brinch Kjeldby" <kristoffer@stud.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Bundkortet kunne være enten Abit AN8 eller Asus A8N, alt efter hvad der
> lige
> er på lager. De er begge baseret på nVidia4 og koster 1000 kroner.

Det kunne også være et MSI K8N Neo4 Platinum med Nforce4 Ultra.
Koster også lige omkring de 1000kr.

Mvh. Vega.