T-Bred eller Barton??
Fra : FedeDorit

Dato : 02-04-05 19:36

Beskrivelse Værdi
CPU Egenskaber
CPU Type AMD Athlon XP, 2079 MHz (12.5 x 166) 2600+
CPU Alias Thoroughbred-B
CPU step B0
Instruktions Sæt x86, MMX, 3DNow!, SSE
L1 Kode Cache 64 KB
L1 Data Cache 64 KB
L2 Cache 256 KB (On-Die, Full-Speed)

CPU Fysisk Information
Type 453 Pin PGA
Størrelse 4.95 cm x 4.95 cm
Transistorer 37.6 million
Proces Teknologi 6Mi, 0.13 um, CMOS, Cu
Teknologi 84 mm2
Core Spænding 1.50 - 1.65 V
I/O Spænding 1.6 V
Typisk Forbrug 44.0 - 64.0 W (afhængig af clock hastighed)
Maksimalt Forbrug 48.5 - 74.3 W (afhængig af clock hastighed)

CPU Producent
Producent Advanced Micro Devices, Inc.
Produkt Information
http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118,00.html

CPU Udnyttelses Grad
1. CPU 0 %

Er denne en Barton eller T-Bred??
"Thoroughbred-B"

Hvad står B´et for??

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-04-05 19:44

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> Er denne en Barton eller T-Bred??
> "Thoroughbred-B"
>
> Hvad står B´et for??

Det er en T-Bred med B stepping.
B stepping er bedre end A stepping, bruger mindre strøm (svjh) og er som
regel en bedre overclocker end sin "lille-bror".
Havde der været tale om en Barton CPU ville du have set 512KB L2 cache
istedet for 256KB.

Mvh
Benjamin

Fra : Bent Eriksen

Dato : 02-04-05 23:53

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> regel en bedre overclocker end sin "lille-bror".
> Havde der været tale om en Barton CPU ville du have set 512KB L2 cache

Vil det sige at en XP 2600+ Barton med 512KB L2 cache er hurtigere end en
XP 2700+ som kun har 256KB L2 cache?

/Bent

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-04-05 10:58

> Vil det sige at en XP 2600+ Barton med 512KB L2 cache er hurtigere end en
> XP 2700+ som kun har 256KB L2 cache?

Det kommer an på hvad du mener med hurtigere. En xp med 256kb kører flere
mhz end en med 512kb med samme PR.
Den ekstra cache betyder dog at det arbejde cpuen laver er mere effektivt
derfor får den en højere PR. Men det kommen meget an på hvilke programmer
man bruger.
En anden faktor som også skal tages med i udregningen af PR er cpuens FSB.
F.eks. en Barton 3200+ kører 2200hmz (11X200) og en XP-M 2800+ som også
bygger på barton kernen kører næsten sammen hastighed men med kun 133fzb.
Den kører 16X133 =2128

/Thomas

Fra : Bent Eriksen

Dato : 03-04-05 21:18

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@gorillalite.dk> skrev i en meddelelse
newssonhy3apbj4i6u@sprinteren...

> [...]
> F.eks. en Barton 3200+ kører 2200hmz (11X200) og en XP-M 2800+ som også
> bygger på barton kernen kører næsten sammen hastighed men med kun 133fzb.

Det jeg mener med hurtigere er, om man kan mærke nogen forskel i hastighed
på af viklingen af et givent program, ved at bruge en XP 2600+ med 512KB L2
cache fremfor end XP 2700+ med 256KB cache.Eller er forskellen på de 2 pro-
cessorer så lille (eller lig 0) at det er ligegyldigt hvilken en man vælger?
(Begge processorer kører med 333MHz FSB)

/Bent

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 07:05

Bent Eriksen skrev:

> Det jeg mener med hurtigere er, om man kan mærke nogen forskel i
> hastighed på af viklingen af et givent program, ved at bruge en XP

Det kan man ikke.