Returnere brugte patroner?
Fra : Olsen

Dato : 01-04-05 22:52

Har samlet 10 stk. brugte blækpatroner og vil nu købe nye og få lidt rabat
for de brugte, men kan ikke se et firma der tilbyder denne service.

Eller hva' ?
\Olsen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-04-05 01:41

Olsen wrote:
> Har samlet 10 stk. brugte blækpatroner og vil nu købe nye og få lidt rabat
> for de brugte, men kan ikke se et firma der tilbyder denne service.
>
> Eller hva' ?
> \Olsen

Ville du selv være tilfreds med at få en brugt genopfyldt blækpatron
hvis du regnede med at købe en ny?

Eller en liter mælk som du troede var ny, men som bare var hældt i en
brugt karton?

Well, jeg tror ik der er mange butikker der sælger brugte blækpatroner,
køb i stedet et refill-kit og fyld noget blæk i dem og brug dem igen
www.don-ink.dk der har jeg lige købt en bunke uorig. patroner, som
virker fint, prøv der!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-04-05 11:11

Esben von Buchwald wrote:
> Ville du selv være tilfreds med at få en brugt genopfyldt blækpatron
> hvis du regnede med at købe en ny?

Jeg tillader mig at svare her...

I den butik jeg arbejder i (på vestsjælland) tager vi 10kr pr brugt
blækpatron med printhoved på, da vi sender dem tilbage til vores
distributør som igen sender dem videre til en producent af
kompatible patroner.
Producenten skifter printhovedet og fylder nyt blæk i, derfor kan
de sælge dem billigere end den oprindelige producent kan.

Vi benytter os af www.returtoner.dk, de betaler dog ikke os lige så
godt som vi betaler vores kunder, men vi regner så også med at
kunderne køber deres nye patroner hos os...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henrik

Dato : 02-04-05 11:10

> Ville du selv være tilfreds med at få en brugt genopfyldt blækpatron hvis
> du regnede med at købe en ny?
>
> Eller en liter mælk som du troede var ny, men som bare var hældt i en
> brugt karton?

Hvis skidtet virker, hva´ det åbenbart gør for producenterne samler selv ind
(Læs HP), så er der vel ingen problem i at genbruge hylstret.

Har også set at andre firmaer samler udvalgte patrontyper ind.

Jeg kan huske dengang mælk blev genfyldt i brugte flasker...ligesom øl og
sodavand gør det i dag.
Éngangs kameraer er også i brugte hylstre. Når du aflever filmen, som jo er
hele kameraet, så sender filmfremkalderen hylstret til producenten af
éngangskameraer. Læg mærke til at det ofte kun er pappet omkring kameraet,
der adskiller de forskellige producenter. Indmaden er ofte den samme og
derfor kan hylstret genbruges af de forskellige producenter.

Èn fordel er vel også at det brugt ikke bare smides væk, når nu det ikke
fejler noget.

Henrik

Fra : Howard

Dato : 02-04-05 18:05

"Henrik" <henrik_2005@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der adskiller de forskellige producenter. Indmaden er ofte den samme og
> derfor kan hylstret genbruges af de forskellige producenter.

Gør de?
Hos Merlin piller de filmen ud og smidre kameraet i skralespanden, lidt
sjovt når det er et af dem med bliz, det giver lidt stød en gang i mellem

Carsten

Fra : Henrik

Dato : 02-04-05 11:04

"Olsen" <xxsnipnospamyy@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har samlet 10 stk. brugte blækpatroner og vil nu købe nye og få lidt rabat
> for de brugte, men kan ikke se et firma der tilbyder denne service.

HP samler deres brugte farvepatroner ind.
Du får et beløb pr. patron...(kan ikke huske hvor meget).
Gælder kun udvalgte patronnumre...men der er en del.
Vi benytter os af det på firmaet.
HP kommer med kassen eller sender den med posten.
Når kassen så er fyldt kommer der et bud i løbet af en uge og henter kassen
og en ny tom kasse stilles.
På den måde har vi samlet en hel del penge ind til firmafesten.

Jeg ved at også andre firmaer gør det, men måske du kan søge efter det.

Henrik

Fra : Esben

Dato : 02-04-05 15:48

"Henrik" <henrik_2005@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HP samler deres brugte farvepatroner ind.
> Du får et beløb pr. patron...(kan ikke huske hvor meget).

Hvor kan man finde information om det? Mig bekendt giver HP ikke penge for
brugte patroner og tonere, men tilbyder blot at afhente dem.
(jvf. http://h20010.www2.hp.com/ereturns/welcome.do?__country=DK&__lang=da)
--
Esben

Fra : Henrik

Dato : 02-04-05 17:40

> Hvor kan man finde information om det? Mig bekendt giver HP ikke penge for
> brugte patroner og tonere, men tilbyder blot at afhente dem.
> [...]

Vil spørge på jobbet på mandag om hvordan og hvorledes det forgår.
Måske tager jeg fejl og at det er et firma der samler HP-patroner ind og
giver/sælger dem videre til HP.
Har regnet lidt på det beløbet som jeg ved vi får til festkassen og det må
være noget med 6-8 kroner pr. patron vi får.
....som sagt/skrevet vil jeg finde ud af det på mandag.

Henrik

Fra : Esben

Dato : 02-04-05 18:12

> [...]
> være noget med 6-8 kroner pr. patron vi får.
> ...som sagt/skrevet vil jeg finde ud af det på mandag.

Det er nok et firma i stil med http://www.print-tech.dk, som køber brugte
tonere og patroner og selv genfylder dem.

--
Esben