PC slukker efter 2 sek.
Fra : Jon Loldrup

Dato : 01-04-05 20:55

Hej

Jeg har en PC som slukker to sekunder efter at man har trykket på
"tænd"-knappen. den når lige at sige et enkelt bib.
Hvad kan være galt?

mvh Jon Loldrup

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-04-05 21:14

"Jon Loldrup" <jonlol@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en PC som slukker to sekunder efter at man har trykket på
> "tænd"-knappen. den når lige at sige et enkelt bib.
> Hvad kan være galt?

En skævt monteret køler kan være en af årsagerne.

Mvh
Benjamin

Fra : Jon Loldrup

Dato : 01-04-05 23:04

On Fri, 1 Apr 2005 22:14:08 +0200, "Laziter [9440]"
<laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

>En skævt monteret køler kan være en af årsagerne.

Jeg har nu tjekket, men ingen er skæve.

Er der andet end varmesensoren som kan forårsage sådan en nedlukning?
Vil den f.eks. lukke ned på den måde, hvis det rammene den er gal med?
Eller kan det kun være strømforsyningen den er gal med så?

mvh Jon Loldrup

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-04-05 01:46

Jon Loldrup wrote:
> [...]
>
> Jeg har en PC som slukker to sekunder efter at man har trykket på
> "tænd"-knappen. den når lige at sige et enkelt bib.

Pil alt ud af maskinen bortset fra RAM,CPU,PSU,mobo og GFX.

Jeg vil skyde på det er din PSU den er gal med, eller evt. en
kortslutning et sted!

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-04-05 04:56

Jon Loldrup skrev:
> Jeg har en PC som slukker to sekunder efter at man har trykket på
> "tænd"-knappen. den når lige at sige et enkelt bib.
> Hvad kan være galt?

Ovenstående ses ofte når bundkortet overvåger CPU-blæserens hastighed. Check
at der er en blæser med omdrejningstæller tilsluttet CPU-blæser stikket på
bundkortet, samt at den har 3 ledninger (omdrejningstælleren er vist den
gule). Meget støjsvage blæsere kan have en hastighed langsommere end
minimumsgrænsen i BIOS.

Men der mangler utallige informationer for at komme med et præcist svar. Som
f.eks. om computeren før har virket, hvad du evt. har ændret fornylig, samt
hvilken hardware (CPU, bundkort, PSU, etc.) computeren er bygget op af.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jon Loldrup

Dato : 05-04-05 08:02

On Fri, 1 Apr 2005 19:56:24 -0800, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@SLETmailme.dk> wrote:

> [...]
>hvilken hardware (CPU, bundkort, PSU, etc.) computeren er bygget op af.

Siden sidst den virkede har den fået en ny strømforsyning og fået et
netkort. strømforsyningen er dog testet, så jeg kan ikke forestille
mig det skulle være den. Jeg har prøvet at tage alle drev fra, men det
hjalp ikke.

mvh Jon Loldrup

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-04-05 11:01

Jon Loldrup wrote:
> Jeg har en PC som slukker to sekunder efter at man har trykket på
> "tænd"-knappen. den når lige at sige et enkelt bib.
> Hvad kan være galt?

Jeg ville starte med at se efter 3 ting, varme-, PSU- og
bundkortproblemer.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Ding-Dong

Dato : 02-04-05 10:56

Jon Loldrup skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en PC som slukker to sekunder efter at man har trykket på
> "tænd"-knappen. den når lige at sige et enkelt bib.
> Hvad kan være galt?

Jeg har været i en lignende situation. Jeg vidste i midlertid hvad jeg havde
gørt galt men ikke hvordan jeg afhjalp det.
Jeg havde lavet en indstilling i BIOS og den skulle så resettes. Det gjorde
jeg med en jumper på MB som sad på pind 1+2 og den skulle så sættes på pind
2+3 i ca 10 sek hvorefter den blev flyttet tilbage og BIOS var så default.
Kunne være du skulle prøve at konsultere din MB manual:c)
Held og lykke
Med venlig hilsen

Ding-Dong

Fra : Finn og Angela

Dato : 02-04-05 22:10

> [...]
>
> Jeg har en PC som slukker to sekunder efter at man har trykket på
> "tænd"-knappen. den når lige at sige et enkelt bib.

Har oplevet det med en defekt powerknap. den kom ikke "ud" og det svarede
til at holde den inde, så pc´en lukkede ned.

Finn