null-modem kable
Fra : Jon Loldrup

Dato : 25-03-05 16:07

Hvordan ser man på et gammeldags seriel kabel, om det er et null-modem
kabel eller ej?
(Som jeg forstår det, er et null-modem kabel sådan et man kan bruge
til at forbinde to pc'er med hinanden, så man f.eks. fra den ene pc
kan logge ind på den anden via en terminal-emulator.)

Jon Loldrup /367

Fra : Peter Pan

Dato : 25-03-05 18:48

"Jon Loldrup" <jonlol@_slet-dette_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at forbinde to pc'er med hinanden, så man f.eks. fra den ene pc
> kan logge ind på den anden via en terminal-emulator.)

Du kan se hvordan lederne er samlet og f.eks sammenligne med

http://hwb.sunsite.dk/menu_Cable.html

Hvis du skal lege med terminal emulering, kræver det self. at du har noget
software kørende i begge ender der gider at leje med.

I "gamle dage" brugte man det til at overføre filer og spille multiplayer
spil med.

Mvh
Anders

Fra : Jon Loldrup

Dato : 26-03-05 22:52

On Fri, 25 Mar 2005 18:48:10 +0100, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

<snip>
> [...]
>
>Hvis du skal lege med terminal emulering, kræver det self. at du har noget
>software kørende i begge ender der gider at leje med.

På nogen (alle?) computere kan man straks efter tænding tilgå BIOS
vha. en null-modem-kabel-forbindelse. Men det vil jo sige at der er
forbindelse til computeren allerede før noget software indlæses. Vil
det så sige at disse computere specielt understøtter forbindelse via
null-modemkabel i deres hardware?

Jon Loldrup /367