Error Caused by Graphics Device Driver ???~
Fra : Howard

Dato : 22-03-05 18:30

Når jeg spiller Need For Speed så går min computer ned og og gendstarter,
hvor efter jeg får fejlmedelse.
http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?SGD=d346e348-b090-4ec4-9a71-b58af34029df&SID=11

Med hendvisning til:
Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Jeg har prøvet at skrue ned for Hardwareacceleration, men uden held, da
spillet så ikke vil køre.

Hvad kan jeg gøre?

Mit skærmkort er SIS M760 i en bærbar Fujitsu Siemens.

Carsten

Fra : David

Dato : 22-03-05 18:43

jeg har været ude for dette problem før, bare med device driver, microsoft
kom så ud med senere at jeg skulle opdatere Logitech som er min mus og
tastatur, derefter var der ingen problemer, så prøv at installere
grafikkorts driveren én gang til.

mvh
David

Fra : Howard

Dato : 22-03-05 20:39

"David" <Davidtk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kom så ud med senere at jeg skulle opdatere Logitech som er min mus og
> tastatur, derefter var der ingen problemer, så prøv at installere

Det har jeg gjort, prøvet med den sidste nye driver jeg kunne finde uden
held.

Carsten

Fra : Peter

Dato : 22-03-05 20:45

"Howard" <newsgrupeFJERN@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg spiller Need For Speed så går min computer ned og og gendstarter,
> hvor efter jeg får fejlmedelse.

Jeg har for tid tilbage haft lignende problem med Need for Speed Porch.
Problemer blev løst ved at erstatte 2 x 256 MB ram med 1 x 512 MB ram.

Peter B

Fra : Howard

Dato : 22-03-05 20:53

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Howard" <newsgrupeFJERN@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>

> Jeg har for tid tilbage haft lignende problem med Need for Speed Porch.
> Problemer blev løst ved at erstatte 2 x 256 MB ram med 1 x 512 MB ram.

Har også 2 x 256 MB men det bliver en lidt dyr løsning at skifte ram i min
bærbar for at spille Need For Speed.

Carsten

Fra : Peter

Dato : 22-03-05 21:25

> Har også 2 x 256 MB men det bliver en lidt dyr løsning at skifte ram i min
> bærbar for at spille Need For Speed.
>
> Carsten

På min søns computer var fejlen den, at computeren frøs, når man kom til et
bestemt sted i spillet og derefter blå skærm med fejlcode (kan jeg ikke
huske mere). OS var Win XP Pro.
Prøvede alt, opdaterede bios, grafikkort- og bundkort drivere, intet hjalp.
Til sidste fjernede jeg den ene 256MB blok, og fejlen var væk. Byttede rundt
på de to blokke, fejlen var stadig væk. Satte nr. 2 blok i igen, og fejlen
var der atter.
Derefter kørte computeren med kun 256 MB ram 3-4 måneder (til ram priserne
faldt), hvorefter den sidste 256 MB ram blok blev skiftet med en 512. Fejlen
stadigvæk væk.
Jeg kan godt se, at der er lidt besværligt, at skulle fjerne den en af de to
ram blokke, når computeren er en blærbar, men det er vel forsøget værd.

Peter B

Fra : Howard

Dato : 22-03-05 21:49

> [...]
> to ram blokke, når computeren er en blærbar, men det er vel forsøget værd.

Har kørt RAM test på den uden fejl.
Får også en blå skærm en gang imellem.
Nogen gange kan jeg spille længe før fejlen kommer, har bla. tænkt på om det
kan være varme, da jeg kan mærke at den er noget mere varm end den plejer at
være, spiller normalt aldrig på den bærbar.

Men jeg vil tænke over det med RAM, hvis jeg kan få noget 512 ram til en
ordenlig pris.

Carsten

Fra : Howard

Dato : 23-03-05 15:45