Computer vil ikke starte op
Fra : NAS

Dato : 22-03-05 08:33

Hej

Efter at have tage batteriet ud for at nulstille bios, vil computer ikke
starte op mere, efter batteriet er komme på plads igen.
Når jeg tænder computeren, slukker den af sig selv efter 1-2 sek, den vil
ikke rigtig tage "fat".

Er der nogle som kan hjælpe mig.

mange tak på forhånd

Hilsen

NAS

Fra : Mads

Dato : 22-03-05 09:43

On Tue, 22 Mar 2005 08:33:20 +0100, "NAS" <nhiasy@hotmail.com[NOSPAM]>
wrote:

> [...]
>starte op mere, efter batteriet er komme på plads igen.
>Når jeg tænder computeren, slukker den af sig selv efter 1-2 sek, den vil

Har du en speciel køler på CPU'en?
Måske en der ikke får strøm fra bundkortet eller hvor der
af andre årsager ikke registreres RPM på?

For det kunne nemlig tyde på at bundkortet ikke registrerer
nogen CPU køler og derfor slukker maskinen igen.
Løsningen på det problem er enten at sætte køleren til
bundkortet så den kan ses af BIOS eller skifte til en anden
(standard) køler der kan. Før kan man ikke komme ind i
BIOS og slå den indstilling fra så man kan køre videre.

Men altså, det er kun et gæt.

mvh Mads

Fra : NAS

Dato : 22-03-05 09:56

Hej

Det sider en køler som får strøm fra bundkort og den starter også med at
blæse når jeg tænder maskinen.
Men tak for responsen

NAS

Fra : Mads

Dato : 22-03-05 10:08

On Tue, 22 Mar 2005 09:56:22 +0100, "NAS" <nhiasy@hotmail.com[NOSPAM]>
wrote:

>Hej
>
>Det sider en køler som får strøm fra bundkort og den starter også med at
>blæse når jeg tænder maskinen.

Er det en meget langsom blæser der sidder på køleren?

RPMs under en vis værdi kan også registreres af BIOS
som værende et problem, hvis ikke den funktion er
slået fra. Nogen kølere har blæsere der kører meget
langsomt.

mvh Mads