brændte 2 grafikkort af på en uge
Fra : Michael Simonsen

Dato : 20-03-05 21:08

Hej

Min brors computer har fået et problem.
Efter at have sat et nyt grafikkort (NVidia GeForce FX 5700) i maskinen kørte
den fint i en måneds tid, så en dag holder det bare op med at virke. Jeg
skifter grafikkortet til et NVidia GeForce FX 5200, og et par dage senere
bliver det også brændt af. Kan det skyldes en for lille strømforsyning, eller
er der nogen der har en anden løsning, inden han køber et nyt grafikkort
igen ??
Michael

Fra : Henning

Dato : 20-03-05 21:27

> [...]
>er der nogen der har en anden løsning, inden han køber et nyt grafikkort
Nok nærmere ukyndige pilfinge! Hvordan var I ESD-sikret under
operationen?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jesper Laursen

Dato : 20-03-05 22:22

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Nok nærmere ukyndige pilfinge! Hvordan var I ESD-sikret under
> operationen?

ESD-sikret? Er det noget med statisk el eller hvordan?? Så synes jeg ikke,
at dit råd er særlig godt. Jeg har 7-9-13 aldrig fået noget til at futte af,
og har aldrig været "sikret".. :)

Fra : Anders Lund

Dato : 22-03-05 07:48

Jesper Laursen wrote:
> [...]

> at dit råd er særlig godt. Jeg har 7-9-13 aldrig fået noget til at futte af,

Måske er du mere udsat for at lave statisk elektricitet der hvor din
brors computer er. Det er en reel fare ved udstyret, som ikke
nødvendigvis viser sig med det samme.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Jesper Laursen

Dato : 23-03-05 23:20

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er du mere udsat for at lave statisk elektricitet der hvor din
> brors computer er. Det er en reel fare ved udstyret, som ikke
> nødvendigvis viser sig med det samme.

Det er ikke mig, der har brændt noget af.

Fra : Anders Lund

Dato : 24-03-05 18:14

Jesper Laursen wrote:

> Det er ikke mig, der har brændt noget af.

Undskyld - slet første sætning.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 25-03-05 04:38

> Undskyld - slet første sætning.
>
> --

Ingen problem. :)

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-04-05 13:52

On Sun, 20 Mar 2005 22:21:30 +0100, "Jesper Laursen"
<jesper.laursen@[FJERN]it.dk> wrote:

>ESD-sikret? Er det noget med statisk el eller hvordan?? Så synes jeg ikke,
>at dit råd er særlig godt. Jeg har 7-9-13 aldrig fået noget til at futte af,
>og har aldrig været "sikret".. :)

Hvis du virkeligt mener hvad du skriver så har du ikke meget forstand
på ESD..

ESD er jo ikke kun noget med at futte ting af, det er ligeså meget
noget med at skade ting..

Kan du også med sikkerhed sige at et stykke hardware du har håndteret
og som er gået i stykker noget tid efter ikke er det fordi du har
håndteret det ESD mæssigt forkert..

Læs venligst noget materiale om emnet inden du udtaler dig igen for du
er tydeligvis ikke ret godt inde i emnet.

Henrik

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-03-05 21:41

Michael Simonsen wrote:

> [...]
> skifter grafikkortet til et NVidia GeForce FX 5200, og et par dage senere
> bliver det også brændt af. Kan det skyldes en for lille strømforsyning

Hvordan ligger spændingsniveauerne?
(+3,3V +5V +12V)

Hvis en af spændingerne er mere end 10 % over det, den skal være, så
er PSU'en defekt og bør omgående udskiftes. (+3,63V +5,5V +13,2V)

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 22-03-05 06:43

Jens C. Hansen skrev:
> Hvordan ligger spændingsniveauerne?
> (+3,3V +5V +12V)
>
> Hvis en af spændingerne er mere end 10 % over det, den skal være, så
> er PSU'en defekt og bør omgående udskiftes. (+3,63V +5,5V +13,2V)

Strømforsyningen til grafikkortet løber over bundkortet (eller rettere til
omtalte grafikkort). Det kan være et defekt bundkort, der brænder grafikkort
af.

mvh
Jeppe Seidelin Dam