USB 2.0
Fra : Hans-Henrik

Dato : 20-03-05 19:48

Hej,

Min datter har netop fået en Ipod Mini. Men desværre understøtter den kun
USB2,0 og ikke 1,0 som der er på min Pc. Jeg kører med Windows XP og en
Pentium IV på 2,26 Ghz (en Dell maskine). Kan man rent software mæssigt
opgradere fra USB 1,0 til 2,0 eller skal man ned og købe et USB 2,0 kort og
sætte i maskinen?

Mvh
Hans-Henrik

Fra : Brumbassen

Dato : 20-03-05 19:58

du skal købe et kort med usb 2.0

se evt. på edbpriser

brumme

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-03-05 20:00

Hans-Henrik wrote:
> [...]
> og en Pentium IV på 2,26 Ghz (en Dell maskine). Kan man rent software
> mæssigt opgradere fra USB 1,0 til 2,0 eller skal man ned og købe et

Der skal et nyt kort til. Har monteret et fra THansen for en kammerat. Det
gik
så glat at det faktisk var kedeligt.

mvh
Henning

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-03-05 19:57

On Sun, 20 Mar 2005 19:48:13 +0100, "Hans-Henrik" <hh.husen@it.dk>
wrote:

> [...]
>opgradere fra USB 1,0 til 2,0 eller skal man ned og købe et USB 2,0 kort og

USB standarder er hardware bestemte, er din porte USB så kan du ikke
software opdatere til USB 2.0

Men tror du ikke den også understøtter USB1, nyere ting plejer jo at
være bagud kompatible.

Tror da at det eneste du vil opleve er at det går meget langsommere
med at overføre musik end hvis det havde været en USB2 port.

Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 20-03-05 23:12

> [...]
> Pentium IV på 2,26 Ghz (en Dell maskine). Kan man rent software mæssigt
> opgradere fra USB 1,0 til 2,0 eller skal man ned og købe et USB 2,0 kort

Medmindre at de har brudt standarden med Ipod'en så SKAL den også kunne køre
på en USB1 port! - Det skal være bagudkompatibelt... - Men det kommer til at
gå noget langsommere at lægge musik over på den...

Men du kan købe et USB2 PCI indstikskort til et par hundrede kroner!

Brian

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 21-03-05 01:04

> Men desværre understøtter den kun
> USB2,0 og ikke 1,0 som der er på min Pc.

Det plejer nu ikke at gøre det store. Overførelsen bliver bare lidt
langsommere. Ipodén skulle gerne kunne håndtere den langsomme port. (Vil jeg
mene, uden at have kendskab til det.) Sådan plejer det at hænge sammen. Hvad
siger computeren når du tilslutter den? Noget med hurtig enhed tilsluttet
langsomt usb hub?

> Kan man rent software mæssigt opgradere fra USB 1,0 til 2,0
Nej

> eller skal man ned og købe et USB 2,0 kort og sætte i maskinen?

Ja. Der kræves en fysisk enhed der kan håndtere usb 2. Noget jeg helt
sikkert vil anbefale. Overførelsen er meget hurtigere, (Kan ikke huske
præcist hvor meget) Noget med 40 gange hurtigere, og en investering i vil
blive glade for i længden. Via dette får du fuld udnytte af din datters
ipod.
F.eks. denne http://www.bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=DIV-4-11-7 179 kr.
Men der findes mange andre på marked.
--