Abit IC7 MAX3 Chipset blæser problem
Fra : Myt

Dato : 20-03-05 10:29

Hej i gruppen

Jeg har ovenstående bundkort, på det sidder der en chip med en køleprofil
med blæser på, nej, det er ikke CPU'en jeg tænker på her, den blæser er
begyndt at larme. Jeg har ladet mig fortælle at jeg bare kan pille denne
blæser fra, og lade køleprofilen sidder på, så skulle det stadig virke, bare
jeg ikke "tuner" bæstet. Jeg "tuner" ikke, men kan det passe jeg kan pille
denne blæser fra ?

Myt

Fra : Leony

Dato : 20-03-05 11:27

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulle det stadig virke, bare jeg ikke "tuner" bæstet. Jeg "tuner"
> ikke, men kan det passe jeg kan pille denne blæser fra ?

Det kommer an på chipsettet.
Nogle chipset bliver varme, andre bliver knap så varme og kan derfor
klare sig uden ekstra køling.

I første omgang kan du prøve at smøre blæseren med lidt syrefri olie.
Skru blæseren af og fjern klistermærket, et dryp olie i hullet og så
skulle det problem være klaret.

Alternativt kan du købe en ny blæser eller et passivt profil (Zalman
laver nogle gode profiler).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 20-03-05 12:55

> [...]

> blæser fra, og lade køleprofilen sidder på, så skulle det stadig virke,
> bare jeg ikke "tuner" bæstet. Jeg "tuner" ikke, men kan det passe jeg kan

Har selv samme bundkort, og kender et par stykker der også har. Det er et
kendt problem at chipset-blæseren begynder at larme.
Vi har alle gjort det at vi har skrevet til Abit og beskrevet problemet. I
alle tilfælde dukkede der en ny blæser op med posten i løbet af 1-2 uger.

Da det var samme blæser der kom med posten valgte jeg at udskifte den med en
passig blæser fra zalman. Dette virker fortrinligt.

Håber dette hjalp.

/LC

Fra : Myt

Dato : 20-03-05 15:26

> [...]
>
> Da det var samme blæser der kom med posten valgte jeg at udskifte den med
> en passig blæser fra zalman. Dette virker fortrinligt.

Takker for alle svar

Jeg har nu, dumdristig eller ej, kørt uden blæser siden jeg sendte min tråd,
og intet er sket, det kører fint, ind til nu. Jeg skal dog lige teste den i
MOHAA som jeg spiller ind i mellem.
Hvis der skulle ske noget, så håber jeg da på en advarsel først

Myt

Fra : claus

Dato : 21-03-05 10:23

Har selv skiftet min blæser ud med en kølerprofil fra zalman, og har brugt
den
uden problemer i over 6 måneder, har dog ikke 'leget" med overclocking,
så ved ikke om den vil lave problemer der.

Claus