disk i/o error
Fra : ___P.Sir___

Dato : 19-03-05 15:49

Hej, jeg skulle hjælpe en nabo med at "rydde op" i en ældre pc, og
troede, at jeg kunne formattere harddisken og installere alt forfra.
Jeg gik i bios og valgte A drevet som første boot, satte en w98 boot
diskette i, og restartede. Men efter "verifying dmi pool data" siger den
"disk i/0 error. replace the disk and then press any key". Hvad er
galt?

--
m.v.h. Preben

Fra : lk

Dato : 19-03-05 15:52

Disketten er i UDU!
lk

Fra : ___P.Sir___

Dato : 19-03-05 16:28

lk wrote:

> Disketten er i UDU!
> lk
> "___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Ah, der må være andre muligheder. Jeg havde faktisk 2 disketter med,
den ene med en w98 boot, den anden w98 se boot, og det var det samme
med begge to. Det skulle da være pudsigt, om begge disketter - som jeg
har brugt på min egen pc jævnligt - pludselig samtidig skulle være
udu...?!

--
m.v.h. Preben

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-03-05 18:38

> [...]
> med begge to. Det skulle da være pudsigt, om begge disketter - som jeg
> har brugt på min egen pc jævnligt - pludselig samtidig skulle være

Diskettedrevet er i udu

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Woodi

Dato : 19-03-05 16:24

> [...]
> diskette i, og restartede. Men efter "verifying dmi pool data" siger den
> "disk i/0 error. replace the disk and then press any key". Hvad er

Disketten har mistet sin FAT formation eller den er blevet "magnetiseret"

Vh. Woodi.

Fra : kk

Dato : 19-03-05 18:35

"Woodi" <woodimail@jubii.dk> wrote in message

> "___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Disketten har mistet sin FAT formation eller den er blevet
> [...]
Man kan vel ikke udelukke floppy-drevet ( kabel, strøm o.a.)
mvh
kk

Fra : ___P.Sir___

Dato : 19-03-05 19:11

kk wrote:

> [...]
> pool data" siger >> den

> Man kan vel ikke udelukke floppy-drevet ( kabel, strøm o.a.)

Jo - det glemte jeg måske at sige - jeg brugte floppydrevet kort
forinden til at sikre nogle filer, som blev kopieret over på en
diskette, så drevet er ok. Men det må vel være disse disketter så.
Prøver at lave en ny.

--
m.v.h. Preben

Fra : Peter

Dato : 19-03-05 22:56

> [...]
> diskette i, og restartede. Men efter "verifying dmi pool data" siger den
> "disk i/0 error. replace the disk and then press any key". Hvad er

Du kan hente en ny boot diskette på:

www.freefiles.dk

Du skal være oprettet som bruger og logget ind.

Peter B