2 computer om samme skærm?
Fra : Monty

Dato : 16-03-05 20:48

Jeg har brug for at kunne koble min egen computer der kører xp sammen så den
også kan styre en der kører win98.

Den med win98 bliver kun startet op en gang imellem og det jeg havde tænkt
mig var at jeg kunne se den i den ene del af mit skærmbillede. Lidt aller
man trykker på et webkamera og kigger på det.

Hvad skal man bruge til det og hvad koster sådan noget? Jeg har set nogen
hvor man kan deles om både mus og tast men det har jeg ikke brug for. Kun
skærmen.

Monty

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-05 20:57

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har brug for at kunne koble min egen computer der kører xp sammen så den
>også kan styre en der kører win98.

Du kan selvfølgelig købe en slags switch så du kan have to computere
tilsluttet samme skærm / tastatatur -

Men en smukkere løsning er at have de to maskiner på netværk og så
fjernstyre W98 makinen med software som VNC

http://www.realvnc.com

<mlr>

Fra : John Smith

Dato : 16-03-05 21:07

Monty wrote:
> [...]
> hvor man kan deles om både mus og tast men det har jeg ikke brug for. Kun

Der findes mig bekendt ikke et stykke forbrugerhardware der kan give dig
PIP (Picture in Picture) sådan som du ønsker det. Derimod kan du
installere et lille stykke software der hedder VNC på begge maskiner og
fjernstyre din win98 maskine helt fra din winXP maskine i et vindue via
netværk - jeg mener endda at det er gratis
Du skal bare sætte VNC til at starte op sammen med din win98 maskine og
så klikke dig på fra winXP'ern.

Hvis du har et Wake on LAN netkort i win98 maskinen kan du smide den et
helt andet sted hen i huset og også starte den op fra winXP maskinen.

Mvh
John Smith

Fra : pedder

Dato : 19-03-05 13:56

Hejsa

Min makker har købt følgende:
http://thansen.dk/product.asp?c=429307031&n=496936578&pn=1048178024

Man skifter imellen de 2 puttere ved en bestemt tastatur kombination -
virker perfekt !

(har samme behov som dig - altså Win98 og XP på hver sin maskine)

Regards
Pedder