Hvad betyder det her ?
Fra : Myt

Dato : 16-03-05 18:40

Hej i gruppen

Jeg har en maskine med et Abit IC7-MAX3 bundkort og en P4, 1Gb Kinston ddr
RAM.
Når jeg starter, eller booter maskinen, så er jeg begyndt at få denne
besked:
[IDE Channel 2 no 80 conductor cable installed --- Neden under står der ---
CPU is unworkable or has been changed. Pleace recheck - CPU SOFT MENU

Hvad er det lige det betyder ?
Maskinen kan køre hvis jeg tapper F1, men går jeg i BIOS og kigger, for at
se efter noget jeg ikke kan se er ændret, og går ud, så er skærmen sort og
der sker ikke mere. Så skal jeg bruge ca. 20 min før der kommer liv på
skærmen.

Kan nogen hjælpe mig med dette ?

Myt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-05 18:48

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> wrote:

> [...]
>[IDE Channel 2 no 80 conductor cable installed --- Neden under står der ---
>CPU is unworkable or has been changed. Pleace recheck - CPU SOFT MENU

Har du ændret i maskinens hardware fornylig, eller måske bare rodet med
BIOS opsætningen ?! Hvis ikke, tyder det desværre på alvorlige
problemer med bundkortet..

Prøv at nulstille BIOS - dvs flyt reset jumperen på bundkortet
frem-og-tilbage med maskinen slukket og fra-koblet el-nettet.

Hvis maskinen stadig laver problemer, vil jeg gætte på du skal købe nyt
bundkort og/eller CPU.

<mlr>

Fra : Myt

Dato : 16-03-05 19:14

> [...]
>

> <mlr>
>
> --
>
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

Jeg har ikke pillet ved noget som helst på maskinen, andet end power
knappen.
Det var ikke lige det svar jeg håbede på nogen ville komme med
Jeg undres bare at maskinen kører fint, efter jeg har tappet F!, den kører
jo alt, og hvis det er mit MB og eller min CPU der fejler, så burde det vel
slet ikke virke ?

Myt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-05 19:17

> [...]

>jo alt, og hvis det er mit MB og eller min CPU der fejler, så burde det vel

Det kan være så simpelt at der er gået ged i plug'n play systemet /
CMOS'en ..

Prøv at nulstille BIOS - og kryds fingre for at det hjælper...

<mlr>

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-03-05 20:15

Michael Rasmussen wrote:
> Prøv at nulstille BIOS - og kryds fingre for at det hjælper...

Hjælper det ikke, så tjek om der er en BIOS opdatering.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : FedeDorit

Dato : 16-03-05 20:11

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> besked:
> [IDE Channel 2 no 80 conductor cable installed --- > Myt

Det betyder at du ikke har et IDE kabel der understøtter ATA(IDE)100 med 80
ledere,men et alm. 40 leders kabel.Hvis du vil udnytte læse/skrive
hastigheden mest muligt, skal du have fat i de pågældende 80 leder kabler.
De kan sagtens bruges sammen med CD/DVD drev og ældre HD´er.

Fra : Myt

Dato : 16-03-05 22:43

> [...]
> se efter noget jeg ikke kan se er ændret, og går ud, så er skærmen sort og
> der sker ikke mere. Så skal jeg bruge ca. 20 min før der kommer liv på

Jeg fatter bare ikke en meter.
Nu fik jeg resettet min bios, da jeg skulle starte op, så lød den som en
ambulance, som skulle betyde varme problemer ????
Det var do sort skærm, og jeg blev tosset. Jeg tror jeg slukkede og startede
op 15 gange, før jeg kunne komme i bios, og nu, nu kører det bare som før.
Det er det VÆRSTE ved at have fejl på sin computer, og den fejl pludselig
ikke er mere, hvad gik galt, hvad skete siden den så virker ! ! !

Myt

P.S. Tak til jer med hjælpen