Ny PC til billed og videoredigering
Fra : fsn

Dato : 16-03-05 17:53

Jeg er fra de højere magter (konen) bevilget en ny pc og har tænkt på denne
sammensætning. Den skal bruges til billed og videocapture + det løse, ingen
spil. Jeg har i forvejen DVD brænder og et par ældre diske. Det hele skal
købes hos SHG, da De skal samle den for mig.

Hvad mener I om konfigerationen, er det helt galt eller har I andre bud ?

ASUS P5AD2-E/PREMIUM, Intel i925XE, 3xPCI Express, SATA (8 Port SATA
RAID), Dual GLAN, Firewire, 8 Channel Surround Audio, 1066FSB, Dual
DDR2-533, Socket 775

Intel Pentium 4 Prescott Model 640 (3.2GHz) - Execute Disable Bit, EM64T
(Extended Memory Technology 64), FSB800, 2MB Cache (Socket 775)

ASUS EN6600/TD/128MB, nVidia GeForce 6600, PCI-Express, 128MB DDR, TV-Out,
DVI,

WD 40.0 GB - SATA150 (Fluid) - 7200/8192KB (skal bruges som systemdisk)

Kingston 2x1024 MB DDR2, PC4200 DDR533

Chieftec kabinet DX-01SL-D-U-410 Dragon, Miditower Workstation, 20/24 pins
ATX PSU, USB / Firewire Front, Silver, 410W

SHG skal have 9094,- ialt.

På forhånd tak
Flemming

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-05 18:20

"fsn" <snavs@tasiilaq.dk> wrote:

> [...]

>Intel Pentium 4 Prescott Model 640 (3.2GHz) - Execute Disable Bit, EM64T
>(Extended Memory Technology 64), FSB800, 2MB Cache (Socket 775)

Tja, jeg ville nok foretrække en AMD Atlon 64 FX - men det er
smag-og-behag...

>ASUS EN6600/TD/128MB, nVidia GeForce 6600, PCI-Express, 128MB DDR, TV-Out,
>DVI,

Udmærket, når du ikke er den store spiller

>WD 40.0 GB - SATA150 (Fluid) - 7200/8192KB (skal bruges som systemdisk)

40 Gb er alt for lidt - specielt når taler om video redigering - Mindst
200 Gb, gerne mere...

Jo, jeg ser du har gamle diske, men en ny SATA er formenlig betydelig
hurtigere end dine gamle PATA...

>Kingston 2x1024 MB DDR2, PC4200 DDR533

Så måske hellere spare lidt på RAM'en - Måske rækker det med 2 x 512 MB

Du skal immervæk køre flere heftige applikationer samtidig for at bruge
2 Gb RAM

<mlr>