Printer skriver med rødt
Fra : Rene Schnoor

Dato : 16-03-05 11:25

Min HP Deskjet 3820 er af en eller anden grund begyndt kun at skrive med
rødt når den udskriver farvebilleder. Jeg har udskiftet farvepatronen,
kalibreret og renset men ligemeget hjælper det.
Hvad mon der kan være galt?

René

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 16-03-05 12:56

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> skrev:

> [...]
>rødt når den udskriver farvebilleder. Jeg har udskiftet farvepatronen,
>kalibreret og renset men ligemeget hjælper det.

Er det en original farvepatron?
Jeg har prøvet at købe uoriginale HP-printerpatroner hvor der også kun
var én farve der blev udskrevet.
Løsningen var (for mit vedkommende) at dyppe dyserne i isopropylalkohol,
ryste den grundigt (patronen).
Derefter fandt jeg ud af at der var et hul i toppen af patronen. Det
blæste jeg i med munden. Så kørte jeg en rensning og kalibrering og så
(endelig) virkede skidtet.
Da jeg ikke udskriver særlig meget tror jeg at jeg holder mig til de
originale for eftertiden ...

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Rene Schnoor

Dato : 16-03-05 16:20

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (endelig) virkede skidtet.
> Da jeg ikke udskriver særlig meget tror jeg at jeg holder mig til de

Jep det er en uoriginal patron jeg havde købt for at spare penge, og dit
trick virkede desværre ikke på min. Holder mig også til de originale for
fremtiden.

René