Stråling fra trådløs Router
Fra : Howard

Dato : 16-03-05 07:51

Man høre så meget om stråling fra mobil osv. er der nogen strålings fare ved
feks. trådløs netværk, Router osv?

Er det sundt at feks. at have en trådløs Router under sin seng?

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 08:46

Howard skrev:
> Man høre så meget om stråling fra mobil osv. er der nogen strålings
> fare ved feks. trådløs netværk, Router osv?
>
> Er det sundt at feks. at have en trådløs Router under sin seng?

Du skal bare vende den på hovedet, så
den *stråler* nedad til underboen

--
Otto Pæd

Fra : Anders Pedersen

Dato : 16-03-05 12:59

On Wed, 16 Mar 2005 07:50:41 +0100, Howard wrote:

> Man høre så meget om stråling fra mobil osv. er der nogen strålings fare ved
> feks. trådløs netværk, Router osv?
>
> Er det sundt at feks. at have en trådløs Router under sin seng?

Den rigtige gruppe er

dk.edb.netvaerk.traaedloest

og ikke dk.edb.hardware

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : John Smith

Dato : 16-03-05 20:59

Howard wrote:
> Man høre så meget om stråling fra mobil osv. er der nogen strålings fare ved
> feks. trådløs netværk, Router osv?
>
> Er det sundt at feks. at have en trådløs Router under sin seng?
>
> Carsten

Det er vist en religionssag? En trådløs router må max udstråle 100 mW og
strålingen ligger tæt op ad den som kommer fra en microbølgeovn (2,4
GHz) Men som bekendt ligger niveauet lidt højere i en ovn
Jeg vil tro at en trådløs router er i stand til at hæve temperaturen på
undersiden af din seng med ca 0,000001 grad eller deromkring...

Mvh
John Smith

Fra : Howard

Dato : 17-03-05 08:00

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg vil tro at en trådløs router er i stand til at hæve temperaturen på
> undersiden af din seng med ca 0,000001 grad eller deromkring...

Ok.
Min plan er at lave en trådløs opstilling til internet modem/router under
min datters seng, da der er en stor hulrum og stik osv. så det ikke står i
vejen, det er jo en gang øjebæ med alle de kabler osv.
Man tilbringer jo mange timer i sengen, min datter godt 10 timer hver dag,
så hvis den stråling der kom fra sådan en trådløs router var sundhedsfarlig
at være tæt på i flere timer i træk, så vil det jo nok ikke være så smart.
Skulle ikke gerne være oversag til hun får kræft om 10 år.

Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-05 08:21

"Howard" <newsgrupeFJERN@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]

>at være tæt på i flere timer i træk, så vil det jo nok ikke være så smart.
>Skulle ikke gerne være oversag til hun får kræft om 10 år.

Strålingen fra en trådløs router er så svag at du kan se helt bort fra
nogen risiko - Og så er skadevirkning af elektromagnetisk stråling
iøvrigt en tvivlsom sag.....

Men ideen med at placere kassen i et hulrum under sengen bryder jeg mig
ikke om.

Netop fordi signalet er svagt bør den trådløse antenne placeres så højt
som muligt og meget gerne med frit udsyn til de trådløse computere.

Og så bør elektrisk udstyr ikke placeres i ikke-ventilerede hulrum. Kan
udstyret ikke slippe af med varmen risikerer du brand....

<mlr>

Fra : Howard

Dato : 17-03-05 08:32

"Michael Rasmussen" <mic@No_Spamdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og så bør elektrisk udstyr ikke placeres i ikke-ventilerede hulrum. Kan
> udstyret ikke slippe af med varmen risikerer du brand....

Det er et stor hulrum.
Min datters seng er sådan en høj seng med skabe og hylde under, bag til er
der et stor hul rum det halve af sengens størelse med masser af luft.

Sengen står på første sal og der er en computer i samme rum og en i stuen
etage.

Har før haft router på 1 sal som gik fint igennem til PC i stuen.

Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-05 08:35

> [...]

>etage.
>
>Har før haft router på 1 sal som gik fint igennem til PC i stuen.

Så er der vel ikke noget at betænke sig på - Strålingsfaren kan du som
sagt se bort fra.....

<mlr>

Fra : anders majland

Dato : 17-03-05 09:38

> Så er der vel ikke noget at betænke sig på - Strålingsfaren kan du som
> sagt se bort fra.....

Men du kan jo også overveje om den skal køre 24/7. Et tænd sluk ud kan
sikkert spare det for et par kroner

/A

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-03-05 22:49

> [...]
>
> Og så bør elektrisk udstyr ikke placeres i ikke-ventilerede hulrum. Kan
> udstyret ikke slippe af med varmen risikerer du brand....

Lige en enkelt bemærkning " skadevirkning af elektromagnetisk stråling
iøvrigt en tvivlsom sag....." spørg du radar folk og du får en anden
historie der er bevist at elektromagnetisk stråling er farlig meget farlig
du dør af det, men jeg vil give du fuldkommen ret i at en trådløs router nok
ikke er farlig. Har forøvrigt aldrig forstået at folk bekømrer sig om
stråler fra mobiler og andre antenner placeret højt oppe men ikke tænker på
deres mikrobølgeovn.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-05 23:25

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

> [...]
>iøvrigt en tvivlsom sag....." spørg du radar folk og du får en anden
>historie der er bevist at elektromagnetisk stråling er farlig meget farlig

Jeg hører også historierne: Radar folk der får cancer, børn der bor tæt
på højspændingsledninger får leukæmi, etc....

Problemet er bare at historierne ikke holder når man kigger nærmere på
dem - Der er ikke videskabeligt holdepunkt for skadevirkning af
elektromagnetisk stråling...

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Fra : John Smith

Dato : 18-03-05 15:25

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Problemet er bare at historierne ikke holder når man kigger nærmere på
> dem - Der er ikke videskabeligt holdepunkt for skadevirkning af

Nu er der een væsentlig forskel på en trådløs router og en militærradar
- radar'en sender sikkert med flere kiloWatt end en trådløs router.
Spiser du en kop alm. køkkensalt er dit liv også truet... et drys på
maden kan være direkte sundt...

Jeg siger ikke at det på nogen måde er sundt at sove med en trådløs
router under hovedpuden - men...

Samme situation med mobilantenner - folk kan se de store antenner der
sidder på bygninger og i master. Men strålingen er tusinder gange mindre
fra masterne end fra den telefon de har givet deres børn med i skole
pga. afstanden til masten.

Man skal lige tænke sig om en gang i mellem syntes jeg.

Mvh
John Smith

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-03-05 17:23

> [...]
>

> <mlr>
>
> --
>
> Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Du mener at de udbetalte erstatninger for skader efter radararbejde er
udbetalt imod bedre vidende?
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-05 17:29

>Du mener at de udbetalte erstatninger for skader efter radararbejde er
>udbetalt imod bedre vidende?

Den sidste linie er nu mere konsekvens af uregelmæssighederne i
forbindense med Codans salg af ejendomme / lejligheder jvnf skriverierne
i Jyllandsposten de sidste uger....

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 16:00

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> stråler fra mobiler og andre antenner placeret højt oppe men ikke tænker

HMM Paul lad være med at løbe med en halv vind.
Det er korrekt at de omtalte radar operatørere blev udsat for stråling, MEN
dette skyldets IKKE "radar stråler" men der imod at gl. radar anlæg
indeholdt et radioaktivt material (kan ikke huske hvilket) som udsatte dem
for ioniserende stråling der som bekendt kan medføre dobbeltstrengs brud på
DNA og dermed inducere en cancer. de fik ikke erstatning som følge af før
omtalte "radar stråler", som i øvrigt kun ville kunne foretage en opvarmning
af materialer/væv og sandsynligvis kun i meget ringe omfang

Mvh Radiografen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-03-05 17:05

"Futte" <mejeristen-snabela-hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> før omtalte "radar stråler", som i øvrigt kun ville kunne foretage en
> opvarmning af materialer/væv og sandsynligvis kun i meget ringe omfang

Jeg prøver men efter at have arbejdet med radar fra 1970 til 1978 har jeg
svært ved at ikke at læse hvad der sker rund omkring i danmark og omliggende
lande, og jeg kan fortælle dig det første du lærte var at holde dig ude af
radarstrålen ved reparation. FARLIGT !!!! men nu er vi vist ved at være
meget OT
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen