|
| xp, der ikke kan starte Fra : Asger kjeldsen |
Dato : 15-03-05 13:01 |
|
Min XP, der har kørt i næsten et år er gået død. Uanset hvordan jeg forsøger
komme jeg kun til Win xp, der stopper maskinen for at beskytte mod
yderligere hardwarefejl. Altid på adressen: 0x0000007b, COxf8951640,
0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000
Maskinen er en Dell Dimension 4550 2,35GHz, 256MB ram
Jeg håber at nogen kender den fejl
Asger Kjeldsen
| |
Bjarke Andersen (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 15-03-05 13:03 |
|
"Asger kjeldsen" <ask@esaars.dk> crashed Echelon writing
news:d16ida$eh$1@news.net.uni-c.dk:
> Min XP, der har kørt i næsten et år er gået død. Uanset hvordan jeg
> forsøger komme jeg kun til Win xp, der stopper maskinen for at
> beskytte mod yderligere hardwarefejl. Altid på adressen: 0x0000007b,
> COxf8951640, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000
> Jeg håber at nogen kender den fejl
Hvad hedder starten af fejlen, den plejer gerne at skrive ting fx.
IRQ_LESS_OR_EQUAL (blot eksemepl)
--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address
| |
Michael Pilgaard (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Pilgaard |
Dato : 15-03-05 13:14 |
|
"Asger kjeldsen" <ask@esaars.dk> skrev:
>Min XP, der har kørt i næsten et år er gået død. Uanset hvordan jeg forsøger
>komme jeg kun til Win xp, der stopper maskinen for at beskytte mod
>yderligere hardwarefejl. Altid på adressen: 0x0000007b, COxf8951640,
>0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000
>Maskinen er en Dell Dimension 4550 2,35GHz, 256MB ram
>Jeg håber at nogen kender den fejl
>Asger Kjeldsen
Kig evt. på http://aumha.org/win5/kbestop.htm
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
| |
Madhatter@dk.invalid (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Madhatter@dk.invalid |
Dato : 15-03-05 13:16 |
|
On Tue, 15 Mar 2005 13:00:57 +0100, "Asger kjeldsen" <ask@esaars.dk>
wrote:
>Min XP, der har kørt i næsten et år er gået død. Uanset hvordan jeg forsøger
>komme jeg kun til Win xp, der stopper maskinen for at beskytte mod
>yderligere hardwarefejl. Altid på adressen: 0x0000007b, COxf8951640,
>0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000
>Maskinen er en Dell Dimension 4550 2,35GHz, 256MB ram
Lyder betænkeligt som en RAM-fejl - Men driver / opsætningsproblem i
XP kan ikke udelukkes...
Pøv først at boot'e et andet operativsystem - F.eks en dos eller bedre
endnu en Linux Live CD som knoppix / Suse. Hvis maskinen kan køre
Linux er der i hvert fald i hardware problemer....
Hvis ikke du gider / kan download'e knoppix følger der een med seneste
nummer af AOD.
| |
Michael Pilgaard (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Pilgaard |
Dato : 15-03-05 14:25 |
|
Madhatter@dk.invalid skrev:
>On Tue, 15 Mar 2005 13:00:57 +0100, "Asger kjeldsen" <ask@esaars.dk>
>wrote:
>
>>Min XP, der har kørt i næsten et år er gået død. Uanset hvordan jeg forsøger
>>komme jeg kun til Win xp, der stopper maskinen for at beskytte mod
>>yderligere hardwarefejl. Altid på adressen: 0x0000007b, COxf8951640,
>>0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000
>>Maskinen er en Dell Dimension 4550 2,35GHz, 256MB ram
>
>Lyder betænkeligt som en RAM-fejl - Men driver / opsætningsproblem i
>XP kan ikke udelukkes...
Det lyder _ikke_ som RAM-fejl.
0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Windows lost access to the system partition or boot volume during the
startup process. Typical causes: Installing incorrect device drivers
when installing or upgrading storage adapter hardware, or a virus.
>Pøv først at boot'e et andet operativsystem - F.eks en dos eller bedre
>endnu en Linux Live CD som knoppix / Suse. Hvis maskinen kan køre
>Linux er der i hvert fald i hardware problemer....
Ikke forstået: *Hvis maskinen kan køre>Linux er der i hvert fald i
hardware problemer....* ?
Jeg havde denne fejl i sidste uge. Det var en defekt harddisk.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
| |
Mikael Nørrelund And~ (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 15-03-05 19:16 |
|
Michael Pilgaard wrote:
> 0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
>
> Jeg havde denne fejl i sidste uge. Det var en defekt harddisk.
Jeg har lige repareret en maskine med samme fejl, jeg satte
harddisken i en anden PC og defragmenterede samt fjernede
spy- og adware og scannede for virus. Så kørte den igen,
harddisken blev testet defekt i første omgang, men blev fundet
fejlfri efter defragmenteringen. Den blev testet med producentens
eget program.
--
Mvh.
Mikael Nørrelund
| |
Michael Pilgaard (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Pilgaard |
Dato : 15-03-05 21:03 |
|
Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev:
>Michael Pilgaard wrote:
>> 0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
>>
>> Jeg havde denne fejl i sidste uge. Det var en defekt harddisk.
>
>Jeg har lige repareret en maskine med samme fejl, jeg satte
>harddisken i en anden PC og defragmenterede samt fjernede
>spy- og adware og scannede for virus. Så kørte den igen,
>harddisken blev testet defekt i første omgang, men blev fundet
>fejlfri efter defragmenteringen. Den blev testet med producentens
>eget program.
Den jeg havde, havde hverken virus/spyware - eller var fragmenteret.
Den blev detektet med fejl af producentens program, hvorefter jeg kunne
f-diske den. Så kørte jeg producentens program igen med masser af fejl
påny.
Jeg sendte den til SHG's RMA-afdeling så de havde den torsdag og i dag
tirsdag har jeg modtaget en splinterny HD. Ros for hurtig ekspedition.
Men som beskrevet før behøver det ikke at være harddiskfejl der
forårsager fejlen.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
| |
Mikael Nørrelund And~ (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 15-03-05 21:09 |
|
Michael Pilgaard wrote:
> Den jeg havde, havde hverken virus/spyware - eller var fragmenteret.
Jeg tvivler dig skam heller ikke :)
- Jeg syntes bare min tidligere løsning er et forsøg værd, det er
i hvert fald billigere end at få sendt disken til rep.
--
Mvh.
Mikael Nørrelund
| |
Michael Pilgaard (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Pilgaard |
Dato : 15-03-05 21:51 |
|
Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev:
>Michael Pilgaard wrote:
>> Den jeg havde, havde hverken virus/spyware - eller var fragmenteret.
>
>Jeg tvivler dig skam heller ikke :)
>- Jeg syntes bare min tidligere løsning er et forsøg værd, det er
>i hvert fald billigere end at få sendt disken til rep.
Ja, og når man sender noget til en RMA-afdeling er det bedst at være
helt sikker på at tingen _er_ i stykker. : = )
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
| |
Mikael Nørrelund And~ (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 15-03-05 22:44 |
|
Michael Pilgaard wrote:
> Ja, og når man sender noget til en RMA-afdeling er det
> bedst at være helt sikker på at tingen _er_ i stykker. : = )
Jeps ellers kan det hurtigt blive billigere at invistere i en ny disk...
--
Mvh.
Mikael Nørrelund
| |
Pico (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Pico |
Dato : 15-03-05 23:01 |
|
Michael Pilgaard wrote:
> Madhatter@dk.invalid skrev:
>
KLIP
> 0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
>
> Windows lost access to the system partition or boot volume during the
> startup process. Typical causes: Installing incorrect device drivers
> when installing or upgrading storage adapter hardware, or a virus.
>
KLIP
>
> Jeg havde denne fejl i sidste uge. Det var en defekt harddisk.
Det skulle næsten være overflødigt, men sidder kablerne som de skal. Jeg
har været lige ved at udskifte min harddisk nr. 1 fordi jeg indimellem
fik samme fejlmelding. Min indgroede nærighed fik mig til at gå maskinen
efter en ekstra gang og der konstaterede jeg at IDE kablet kunne trykkes
lidt længere ind. Siden har der ikke været problemer
--
Med venlig hilsen
Pico
| |
Henning (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 15-03-05 15:53 |
|
On Tue, 15 Mar 2005 13:00:57 +0100, "Asger kjeldsen" <ask@esaars.dk>
wrote:
>Min XP, der har kørt i næsten et år er gået død. Uanset hvordan jeg forsøger
>komme jeg kun til Win xp, der stopper maskinen for at beskytte mod
>yderligere hardwarefejl. Altid på adressen: 0x0000007b, COxf8951640,
>0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000
>Maskinen er en Dell Dimension 4550 2,35GHz, 256MB ram
>Jeg håber at nogen kender den fejl
Tryk F12 i opstart og vælg punkt Diagnostic, alternativt boot op på
din resource-cd og kør diagnostic derfra. Så er du hurtigt ude over om
det er hw- eller sw-fejl.
Derefter booter du op på din XP-skive og vælger at reparere.
Sidste udvej - reinstaller og genindlæs din backup.
Henning
hsb(at)image.dk
| |
|
|