USB-stik på Windows 98 - hvordan
Fra : Lars C. E.

Dato : 15-03-05 00:15

Hej Nyhedsgr.

Jeg har forsøgt at sætte en USB stick i wn maskine med Windows 98 Se.

Den finder hardwaren - USB disk PRo - men forlanger så en enhedsdriver.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan downloade en sådan.

På forhånd tak

Lars

Fra : Peet

Dato : 15-03-05 00:24

"Lars C. E." <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den finder hardwaren - USB disk PRo - men forlanger så en enhedsdriver.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan downloade en sådan.

På producenten af din sticks hjemmeside. Alt. kan du være
heldig at finde en der er kompatibel fra et andet fabrikat evt.

Fra : Lars C. E.

Dato : 15-03-05 00:42

Peet wrote:
> "Lars C. E." <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i en meddelelse

> På producenten af din sticks hjemmeside. Alt. kan du være
> heldig at finde en der er kompatibel fra et andet fabrikat evt.

OK - tak - jeg kan ikke finde producentens hjemmeside....

Det er en sådan:
Hypertec HyperDrive - USB flash drive - 128 MB - USB (1.1)

Den ligner denne: http://www.inmac.co.uk/catalogue/item/HYMEM146 i udseende.

Kan du fortælle hvor der er en eller anden driver ??

Mvh

Lars

Fra : Peet

Dato : 15-03-05 17:50

> OK - tak - jeg kan ikke finde producentens hjemmeside....

Det skulle vel aldrig være her :
http://www.hypertec.co.uk/default.asp

Jeg vil tro det er denne fil :
http://www.hypertec.co.uk/download/drivers/v129r001.zip

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-05 00:27

> [...]
>
> Den finder hardwaren - USB disk PRo - men forlanger så en enhedsdriver.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan downloade en sådan.

Det skal du nok hente hos fabrikanten af usb sticken, hvis den findes. Det
er ikke alle som virker med win 98 se, men dem der gør kræver driver. Men du
har jo ikke skrevet hvilken usb dims du har.
Hvis den tilfældigvis er fra Zitech plejer de at have driverne liggende på
deres hjemmeside.

Kurt

Fra : Peter

Dato : 15-03-05 13:23

> [...]
>
> Den finder hardwaren - USB disk PRo - men forlanger så en enhedsdriver.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan downloade en sådan.

Du burde kunne downloade drivers her (gå lidt ned på siden):
http://www.card-media.co.uk/download.asp

Peter B

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-03-05 05:55

"Lars C. E." <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev

> Jeg har forsøgt at sætte en USB stick i wn maskine med Windows 98 Se.
> Den finder hardwaren - USB disk PRo - men forlanger så en enhedsdriver.

Selv om du finder den rigtige driver, så kan USB under win98SE være endog
meget drilsk. Jeg har desværre oplevet utallige situationer, hvor det aldrig
kom til at køre bare nogenlunde optimalt.

Hvis det haller ikke virker, når du har fundet den rigtig driver, så prøv at
afinstallere alt, hvad der har med USB at gøre, og så geninstaller.

Claus