trådløs overførsel af TV signal til PC?? m~
Fra : Preben Kaas

Dato : 14-03-05 20:19

Findes der en eller anden form for hardware som kan kobles til KabelTV
indgang og trådløst overføre signalet til PC på anden etage, så jeg
kan undgå besværet med at trække kabel?

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

Fra : Aksel

Dato : 15-03-05 16:24

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en eller anden form for hardware som kan kobles til KabelTV
> indgang og trådløst overføre signalet til PC på anden etage, så jeg
> [...]

Nej

Hilsen Aksel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-03-05 17:01

> [...]

> Findes der en eller anden form for hardware som kan kobles til KabelTV
> indgang og trådløst overføre signalet til PC på anden etage, så jeg

Nej, og hvis der gør, koster det sikkert flere hundrede tusinde eller der
omkring.

Der skal jo bruges en enorm båndbredde..

Claus

Fra : Anders Lund

Dato : 15-03-05 21:56

Claus Tersgov wrote:
> Der skal jo bruges en enorm båndbredde..

Lidt lige som at man kan hente DR1 ned med en stue antenne? Det skulle
undre mig meget at man ikke også selv kunne være i stand til at sende et
signal, som en modtager kunne modtage. Signalet bliver ikke "digitalt",
men det kan da lade sig gøre.

Ellers skulle jeg også mene at fx 22 eller 54 Mbit (trådløst netværk)
kunne overføre billed + lyd digitalt på i en tilfredstillende kvalitet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Hansen

Dato : 15-03-05 22:29

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ellers skulle jeg også mene at fx 22 eller 54 Mbit (trådløst netværk)
> kunne overføre billed + lyd digitalt på i en tilfredstillende kvalitet.

Der blev spurgt om kabek-tv, så du skal gange dine tal med ca. 40.

Fra : Anders Lund

Dato : 15-03-05 23:04

Hansen wrote:
> Der blev spurgt om kabek-tv, så du skal gange dine tal med ca. 40.

Undskyld, jeg kiggede for meget på emnet hvor der kun stod "TV signal".

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-03-05 03:43

> [...]

> Ellers skulle jeg også mene at fx 22 eller 54 Mbit (trådløst netværk)
> kunne overføre billed + lyd digitalt på i en tilfredstillende kvalitet.

Bemærk nu, at han skriver *kabel tv stik*.

Mon ikke, der er mere en een tv-station i det stik. Det er i hvert fald det,
jeg taler om.

Han skriver intet om blot at overføre en enkelt kanal. Det er der ingen ben
i.

Claus

--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : Preben Kaas

Dato : 16-03-05 14:19

On Wed, 16 Mar 2005 03:43:20 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Bemærk nu, at han skriver *kabel tv stik*.
Jeg har nok af uvidenhed udtrykt mig lidt forkert.
Sagen er, at jeg modtager TV-signaler og internetforbindelse fra en
antenneforening.
Stikdåsen sidder i stueetagen med 3 udtag til hhv. radio, TV og
internet.
Kabel til internet(kabelmodem) er trukket til PC på husets 1.sal.

>Mon ikke, der er mere en een tv-station i det stik. Det er i hvert fald det,
>jeg taler om.
Ca. 45 forskellige TV-kanaler som naturligvis kun skal bruges én ad
gangen..
>Han skriver intet om blot at overføre en enkelt kanal. Det er der ingen ben
>i.
mit ønske er at kunne optage TV-programmer på min PC - altså lade
PC-en virke som en ekstra video(DVD) optager.
Jeg har lidt problemer med at få trukket et ekstra kabel fra
TV-indgang til min PC. Derfor spørgsmålet om en evt.trådløs overførsel
af TV-programmer.

Måske kan jeg lave en fordeler på mit internetkabel, så det både kan
bruges til internet og TV?
Selvom antenneforeningen siger det ikke kan lade sig gøre, så har jeg
da haft TV signaler igennem ved hjælp af små ledninger og diverse
krokodillenæb, men godtnok ikke samtidig med netforbindelsen.
Måske skulle jeg prøve det?

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-03-05 17:04

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev

> TV-indgang til min PC. Derfor spørgsmålet om en evt.trådløs overførsel
> af TV-programmer.

Yes, men det kan ikke lade sig gøre!

Claus

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-03-05 20:42

On Mon, 14 Mar 2005 20:19:12 +0100, Preben Kaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

>Findes der en eller anden form for hardware som kan kobles til KabelTV
>indgang og trådløst overføre signalet til PC på anden etage, så jeg
>kan undgå besværet med at trække kabel?

Ja, det kan godt lade sig gøre.

Men kvaliteten er ikke i top, da radiosignalet mellem sender og
modtager ofte er let påvirkeligt af interferens fra andre elektriske
enheder og fra mure/døre o.lign.

Du skal i hvert fald som udgangspunkt ikke regne med samme kvalitet,
som du kan se på det almindelige TV.

Det her sæt har indbygget tuner så du kan skifte til den kanal du vil
uafhængigt af TV/video. Billigere sæt (helt ned til 300 kr.) uden
tuner kan slutttes til f.eks. videoen.
http://www.shoppingonline.dk/shop/productinfo.asp?id=138

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-05 00:11

<jubija@yahoo.dk> skrev

> Ja, det kan godt lade sig gøre.

Læs nu hvad hans spørger om!

Det, han spørger om, kan *ikke* lade sig gøre. Du svare på noget gnaske
andet!

Claus

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-03-05 12:54

On Thu, 17 Mar 2005 00:11:23 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

><jubija@yahoo.dk> skrev

>Læs nu hvad hans spørger om!
>
>Det, han spørger om, kan *ikke* lade sig gøre. Du svare på noget gnaske
>andet!

Jeg kan åbenbart ikke læse lige så godt som dig - så forklar mig lige
hvad han spørger om.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-05 16:40

<jubija@yahoo.dk> skrev

> Jeg kan åbenbart ikke læse lige så godt som dig - så forklar mig lige
> hvad han spørger om.

Hvordan man trådløst overfører det fulde signal i et kabel-tvstik, altså
samtlige 40-90 kanaler!

Claus

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-03-05 19:35

On Thu, 17 Mar 2005 16:40:00 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Hvordan man trådløst overfører det fulde signal i et kabel-tvstik, altså
>samtlige 40-90 kanaler!

Og dem skal han se på én gang?
Han kan jo kun se/optage en kanal af gangen, så mit forslag om trådløs
kan da sagtens bruges.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-03-05 01:44

<jubija@yahoo.dk> skrev

> Og dem skal han se på én gang?
> Han kan jo kun se/optage en kanal af gangen, så mit forslag om trådløs
> kan da sagtens bruges.

Du er da for dum....

Claus

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 18-03-05 10:49

On Fri, 18 Mar 2005 01:44:14 +0100, "Claus Tersgov"

og du er for snotdum

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-05 11:35

jubija@yahoo.dk wrote:

>og du er for snotdum

Man imponeres over det intellektuelle niveau i denne tråd

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-03-05 11:41

On Fri, 18 Mar 2005 11:34:47 +0100, Michael Rasmussen
<mic@No_Spamdou.dk> wrote:

>Man imponeres over det intellektuelle niveau i denne tråd

Ja - det næste, vi skal belemres med, er vel noget i retning af "Min
far ka' bare tæve din far..."

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 18-03-05 10:53

On Fri, 18 Mar 2005 01:44:14 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

><jubija@yahoo.dk> skrev

>Du er da for dum....
>
>Claus

og udover at være snotdum har du heller ikke læst hans spørgsmål -
prøv at læse lidt tilbage og bliv klogere, Dumbo. Han skriver jo
netop, at han kun skal se/optage én kanal af gangen, mens du vrøvler
løs om 45 kanaler på én gang....